ایرانیان جهان
یک استارتاپ چینی برای کودکان اسب شاخدار رباتیک طراحی می‌کند
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 14:16:00
ایرانیان جهان - شرکت تازه‌تأسیس چینی اکس پنگ با الگوبرداری از اسب شاخدار، برای کودکان ربات تک‌شاخ خودران طراحی می‌کند.

بعد از معرفی سگ رباتیک، حالا نوبت به معرفی موجودی افسانه‌ای است که برای کودکان طراحی شده. اکس پنگ (Xpeng)، شرکتی چینی و یکی از برترین خودروسازان آسیا در زمینه تولید خودرو‌های برقی است. به گزارش انگجت ، این شرکت با استفاده از تجربیات خود در زمینه رانندگی خودکار و هوش مصنوعی، برای کودکان رباتی تک‌شاخ طراحی می‌کند. این محصول می‌تواند به بچه‌ها سواری بدهد، روی سطوح مختلف مسیریابی کند، افراد و اشیا را بشناسد و حتی واکنش‌های احساسی هوشمند داشته باشد. این ربات شاخدار برای بازی بچه‌ها مناسب‌تر است و ظاهری بانمک‌تر و زیباتر از ربات‌‌های اسپات بوستون داینامیکس دارد؛ اما به نظر نمی‌رسد اکس پنگ به طراحی جزئیات دیگر این ربات آن‌چنان دقت کرده باشد. این ربات تقریبا اندازه‌ای برابر یک کودک دارد و پدر و مادرها نمی‌توانند با خیال راحت کودکشان را با آن تنها بگذارند.


تماشا در یوتیوب این اسب شاخدار رباتیک مانند اسب شاخدار افسانه‌ها، هنوز وجود خارجی ندارد و اکس پنگ تاریخ دقیقی برای عرضه آن مشخص نکرده است. مقاله‌های مرتبط:
ربات‌ های اسپات بوستون داینامیکس بار دیگر به رقص درآمدند سونی از ربات خانگی Aibo رونمایی کرد
هنوز درباره هزینه ساخت این ربات اطلاعاتی در دست نیست؛ اما انتظار می‌رود قیمت آن از ربات اسپات (75 هزار دلار) کمتر و از ربات خانگی Aibo سونی (دو هزار و نهصد دلار) بیشتر باشد. هی شیائوپنگ، مدیرعامل اکس پنگ، اعلام کرد که هدف از طراحی این اسب شاخدار سودآوری نبوده و امید است که با بهره‌گیری از فناوری موجود، این ربات پیشرفت گسترده‌تری در حوزه‌ رباتیک برای اکس پنگ به همراه داشته باشد. او طراحی این محصول را اولین قدم برای نزدیک‌تر شدن به ربات‌های پیچیده‌تری دانست که در آینده سهم بیشتری از بازار به دست بیاورند. شما طراحی حرکات و ظاهر این ربات شاخدار را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274211/یک-استارتاپ-چینی-برای-کودکان-اسب-شاخدار-رباتیک-طراحی-می‌کند
بستن   چاپ