ایرانیان جهان
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر خبر داد
سفارش 200 میلیارد تومانی مترو برای خرید تجهیزات مورد نیاز
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 08:32:00
ایرانیان جهان - شهر: شرکت بهره‌برداری مترو، سفارشی به ارزش 200 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مختلف مانند سیگنالینگ ناوگان، برق، تاسیسات و مخابرات ثبت کرده است تا خرید این تجهیزات از سوی شرکت سرمایه‌گذاری شهر انجام شود که بخشی از آن به مناقصه عمومی گذاشته شده است.

هادی علیرضایی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، عنوان داشت علی رغم اینکه در 2 سال و نیم گذشته به دلیل تحریم‌ها و شرایط کلان اقتصاد کشور، فعالیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری شهر توقف داشته، با این حال با تغییر مدیریت شرکت و تغییر رویکرد در سه ماهه چهارم سال 1399 تلاش های مستمر برای پویایی دوباره شرکت انجام و منجر به بستر سازی امضا تفاهم‌نامه با سازمان آتش‌نشانی، شرکت مترو و شرکت کنترل کیفیت هوا شد. در سال 1400 هم تفاهم‌نامه‌هایی به ارزش 350 میلیارد تومان امضا شد.
به گفته او؛ شرکت بهره‌برداری مترو، سفارشی به ارزش 200 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مختلف مانند سیگنالینگ ناوگان، برق، تاسیسات و مخابرات ثبت کرده است تا خرید این تجهیزات از سوی شرکت سرمایه‌گذاری شهر انجام شود که بخشی از آن به مناقصه عمومی گذاشته شده است.
علیرضایی با بیان اینکه عمده فعالیت و تمرکز اصلی این شرکت واردات تجهیزات خارجی بر ساس دستورالعمل ها است، افزود: دلیل انجام سفارش‌های خارجی از سویشرکت سرمایه‌گذاری شهر دارا بودن کارت شناور بازرگانی است و عمده فعالیتش از گذشته تا کنون واردات اتوبوس، نردبان و بالابرهای بلند آتش نشانی و تجهیزات و دستگاه‌های جدیدی که بعد از پلاسکو وارد شد است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شهر، با اشاره به چالش‌های پیش روی شرکت متبوعش توضیح داد: به دلیل اینکه تمرکز این شرکت بر خریدهای خارجی است، مهم‌ترین مساله هم نوسانات نرخ ارز است که مناقصه‌ها باید با لحاظ این نوسانات انجام شود.
علیرضایی پیشتر، از انجام مناقصه عمومی 500 عدد چرخ واگن‌های دو طبقه و همچنین برگزاری مناقصه 1500 عدد چرخ انواع قطارها در آینده نزدیک خبر داده بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274390/سفارش-200-میلیارد-تومانی-مترو-برای-خرید-تجهیزات-مورد-نیاز
بستن   چاپ