ایرانیان جهان
بیش از یک هزار بیمار کرونایی در کیش خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 10:22:38
ایرانیان جهان - رییس بیمارستان فوق تخصصی کیش گفت: پس از مصوبه کمیته اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا یک هزار و 106 بیمار مبتلا به این ویروس در این جزیره به صورت رایگان درمان شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مصطفی نادعلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا به علت شدت شیوع ویروس سازمان منطقه آزاد کیش در راستای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در 27 مرداد تصمیم به ارایه خدمات رایگان درمانی به تمام کیشوندان مبتلا به این ویروس گرفت.
وی با بیان اینکه این خدمت به مدت 2ماه تا 27 به کیشوندان تداوم دارد افزود: در مدت زمان سپری شده (20 روز) از آن تاکنون یک هزار و 106 بیمار از این خدمت بهره‌مند شده اند.
رییس بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش یادآور شد: پیک پنجم کرونا از 11 تیر در این جزیره آغاز شد و تا 6 شهریور تداوم داشت که در این مدت این بیمارستان روزانه به صورت میانگین شاهد مراجعه 312 بیمار مشکوک به کرونا بود که رکورد این مراجعه در 17 مرداد با 577 نفر شکسته شد.
وی اضافه کرد: در این مدت شناسایی بیماران مثبت کرونایی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته بود که در این زمینه نیز میانگین تعداد بیماران شناسایی شده 32 نفر در هر روز بود که بیشترین رکورد آن نیز با 96 بیمار در 17 مرداد ثبت شد.
نادعلی نژاد گفت: همچنین در روزهای 11 و 17 مرداد سه فوتی در این جزیره به ثبت رسیده که این تعداد در یک روز از ابتدای همه گیری ویروس تا کنون بی سابقه است.
وی با بیان اینکه در با وجود اینکه رنجیره انتقال ویروس در جزیره نسبت به اواسط پیک پنجم به شدت کاهش یافته است یادآور شد: ویروس همچنان در حال گردش بوده و توصیه می شود کیشوندان و مسافران کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.
جزیره کیش از 12 تیر تا 6 شهریور در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که با اعمال محدودیت های شدید کرونایی و رعایت آن توسط کیشوندان از 17 مرداد تا 6 شهریور منجر به کاهش گردش ویروس و در نهایت خالی شدن بیمارستان در تاریخ 19 شهریور به مدت سه روز از بیماران کرونایی شد.
از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره حدود هشت هزار و 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید 19 و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.
همچنین تا کنون 56 بیمار مبتلا به کرونا در این جزیره جان خود را از دست داده اند که 23 نفر آنان در پیک پنجم مقابل این ویروس جان باخته اند.
جزیره کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و 42 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274410/بیش-از-یک-هزار-بیمار-کرونایی-در-کیش-خدمات-درمانی-رایگان-دریافت-کردند
بستن   چاپ