ایرانیان جهان
کره جنوبی خواستار حمایت چین از مذاکرات صلح شد
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 10:23:56
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با وزیر خارجه چین خواستار حمایت این کشور از مذاکرات صلح در شبه جزیره کره شد.
به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه در دیدار با وانگ یی، وزیر امور خاجه چین ابراز امیدواری کرد که چین از روند صلح در شبه جزیره کره حمایت کند.
مون با آغاز گفتگو‌های 40 دقیقه‌ای با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین بر نقش و اهمیت پکن تاکنون در روند صلح شبه جزیره کره تاکید کرد.
این نشست اندکی پیش از انتشار اخبار مربوط به شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی به دریای شرقی برگزار شد.
رئیس جمهور کره جنوبی در بیانیه افتتاحیه خود گفت: «دولت ما به همراه جامعه بین المللی از جمله چین در مسیر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و برقراری صلح تلاش خواهد کرد.»
گفتنی است که کره جنوبی بار‌ها از چین خواسته است تا برای به میز مذاکره آوردن کره شمالی میانجی‌گری کند.
حال آمریکا در تلاش است با افزایش فشار‌ها شامل تحریم‌های سنگین، پیونگ یانگ را به میز مذاکره بکشاند. در این میان، پکن یکی از معدود متحدان کره شمالی در شرق آسیا محسوب می‌شود.
در حالی که گفتگو‌ها درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره به بن‌بست خورده است، سونگ کیم، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی در سفر خود به سئول درباره پاسخ مثبت پیونگ‌یانگ برای از سرگیری گفتگو‌ها ابراز امیدواری کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274412/کره-جنوبی-خواستار-حمایت-چین-از-مذاکرات-صلح-شد
بستن   چاپ