ایرانیان جهان
خیز امارات برای تبادل تجاری تریلیون دلاری با رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 10:24:24
ایرانیان جهان - ایسنا / یک سال پس از امضای توافق صلح و برقراری روابط میان امارات و اسرائیل، وزیر اقتصاد امارات اعلام کرد که این کشور همکاری اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را طی 10 سال آتی به بیش از یک تریلیون دلار افزایش خواهد داد.
به نقل از شبکه خبری الجزیره، عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات در نخستین سالگرد امضای توافق صلح با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: میزان تبادلات تجاری میان امارات و اسرائیل در حال حاضر به 600 الی 700 میلیون دلار می‌رسد. رسیدن به این سطح در یک سال "یک دستاورد" در نوع خود است. ما قصد داریم همکاری اقتصادی با اسرائیل را طی 10 سال آتی به بیش از یک تریلیون دلار برسانیم.
امارات از زمان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ده‌ها یادداشت تفاهم با این رژیم در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی امضا کرده است.
دولت رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده که میزان تبادلات تجاری با امارات در اواخر 2021 به یک میلیارد دلار برسد.
معاملاتی که میان دو طرف امضا شده است شامل 40 یادداشت تفاهم و 30 توافق نامه دیگر در زمینه‌های مالی، انرژی، ورزش، کشاورزی، هواپیمایی، فضا و رسانه است. همچنین صندوقی به ارزش سه میلیارد دلار میان دو طرف برای همکاری منطقه‌ای اعلام شده است.
بانک هبوعلیم که بزرگترین بانک رژیم صهیونیستی اعلام کرده که هیئتی متشکل از 240 تاجر را طی ماه آتی میلادی به ابوظبی و دوبی می‌فرستد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274417/خیز-امارات-برای-تبادل-تجاری-تریلیون-دلاری-با-رژیم-صهیونیستی
بستن   چاپ