ایرانیان جهان
اطلس اجتماعی – فرهنگی محله های تاریخی منطقه 11 منتشر شد
چهارشنبه 24 شهريور 1400 - 16:15:00
ایرانیان جهان - از سوی اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه دو شهرداری منطقه 11 اطلس اجتماعی – فرهنگی محله های منیریه، امیریه، فروزش و قلمستان منتشر شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 11، این کتاب در 114 صفحه منتشر شده و درآن مطالب و اطلاعاتی در خصوص محله های تاریخی این منطقه که در محدوده حصار ناصری و طهران قدیم واقع شده اند؛ برای خواننده گرد آوری شده است.
محله های منیریه، امیریه، فروزش و قلمستان چهار محله قدیمی در ناحیه دو محدوده منطقه 11 هستند که در این کتاب معرفی می شوند و حاوی مطالبی در مورد علت نامگذاری هر محله، تاریخچه، مدارس، مساجد، هیتئت ها و حسینیه ها، بناهای تاریخی و ارزشمند، خانه افراد سرشناس، ادارات، مراکز درمانی و امکن فرهنگی، اماکن اجتماعی و ورزشی، مشاغل خاص هر محله، اشخاص تأثیر گذار و نام آوران، بزرگان قدیمی محله، مکان رویدادها، وضعیت اجتماعی، تجربه های جمعی، روابط ساکنین، شورایاری محله، وضعیت آسیب های اجتماعی، و فضاهای خاطره انگیز است.
در این کتاب علاوه بر نقشه های هر محله، فهرست مکان های مورد نیاز از جمله مدارس، مساجد، حسینیه ها، آثار و ابنیه تاریخی، شهدای هر محله، اصناف و ... به همراه تصاویر در اختیار خواننده قرار گرفته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274538/اطلس-اجتماعی-–-فرهنگی-محله-های-تاریخی-منطقه-11-منتشر-شد
بستن   چاپ