ایرانیان جهان
اعلام حالت فوق‌العاده در استان‌های جنوبی یمن
پنجشنبه 25 شهريور 1400 - 08:17:58
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس شورای انتقالی جنوب یمن در پی اعتراضات گسترده مردم نسبت به اوضاع معیشتی و عملکرد دولت مستعفی، در استان‌های جنوبی یمن حالت فوق‌العاده اعلام کرد.
عیدروس الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارد در پی اعتراضات گسترده مردم جنوب یمن به اوضاع معیشتی و همچنین عملکرد ضعیف دولت مستعفی در خدمات‌رسانی، در همه استان‌های جنوبی این کشوروضعیت فوق العاده اعلام کرد.
وی با انتشار پیامی که چهارشنبه شب از شبکه تلویزیونی عدن خطاب به مردم جنوب یمن، پخش شد، تاکید کرد: اعلام حالت فوق العاده صرفا به منظور مقابله با پیشروی حوثی‌ها (انصارالله) است.
عیدروس الزبیدی در ادامه از شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن درخواست کرد تا با افرادی که به ناامنی و بی‌ثباتی در مناطق جنوبی دامن می‌زنند، به شدت مقابله کنند.
رئیس شورای انتقالی جنوب یمن که شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) را تحت عنوان نیرو‌های مسلح قهرمان خطاب کرده است از آن‌ها درخواست کرد تا در حالت آماده‌باش کامل باشند.
وی در این راستا افزود: نیرو‌های مسلح قهرمان باید برای مقابله با نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی مستقر در صنعاء آمادگی کامل داشته باشند.
طی دو روز گذشته مناطق مختلف در جنوب یمن شاهد صحنه اعتراضات مردمی است. اعتراضاتی که از وضعیت معیشتی و اقتصادی نامطلوب حکایت دارد و مردم در پی آن خواستار ارتقای سطح خدمات‌رسانی دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی هستند.
اما از سوی دیگر، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (مستقر در صنعاء) نیز موفق شده اند تا آخرین پایگاه مزدوران وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن در استان «البیضاء» را به کنترل خود در بیاورند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/274639/اعلام-حالت-فوق‌العاده-در-استان‌های-جنوبی-یمن
بستن   چاپ