ایرانیان جهان
حماس: هیچ دارایی در سودان نداریم
شنبه 3 مهر 1400 - 12:59:55
ایرانیان جهان - ایسنا / جنبش حماس شایعات منتشر شده در برخی رسانه‌ها را در مورد سرمایه گذاری این جنبش در سودان و مصادره آنها توسط کمیته امنیتی وابسته به دولت این کشور تکذیب کرد.
به نقل از روسیا الیوم، حماس اعلام کرد، حساب هایی که در گزارش های رسانه ای ذکر شده متعلق به بازرگانان و سرمایه گذاران فلسطینی است که هیچ ارتباط تشکیلاتی با این جنبش ندارند.
این جنبش از عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور خواست برای متوقف کردن موارد تعرض به فلسطینی های موجود در سودان و مصادره سرمایه ها، منازل، اموال و شرکت های آنها که به صورت قانونی و با اطلاع نهادهای دولت سودان و موافقت آن تاسیس شده اند، شخصا وارد شوند.
حماس بر عمق روابط بین دو ملت فلسطین و سودان تاکید کرد و مواضع تاریخی ملت و دولت های سودان را که همواره از مساله فلسطین حمایت کرده اند، یادآور شد.
این جنبش ابراز امیدواری کرد که مساله فلسطین و فلسطینی‌های مقیم سودان از تحولات سیاسی موجود در این کشور دور نگهداشته شوند.
پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی اعلام کرد، مقامات سودان تمامی اموال حماس در این کشور را مصادره کرده اند.
این خبرگزاری اعلام کرد، دارایی حماس در سودان شامل هتل ها، املاک و مستغلات و شرکت‌های چندمنظوره، اراضی و شرکت صرافی می‌شود.
هنوز مقامات سودان به خبر مذکور رویترز واکنش رسمی نشان نداده‌اند.
23 اکتبر 2020 سودان از عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی خبر داد اما بسیاری از گروه های سیاسی سودان قاطعانه با این عادی سازی مخالفت کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/276278/حماس--هیچ-دارایی-در-سودان-نداریم
بستن   چاپ