ایرانیان جهان
درخواست الکاظمی برای حضور گسترده در انتخابات
شنبه 3 مهر 1400 - 13:01:10
ایرانیان جهان - ایسنا / نخست وزیر عراق از ملت این کشور خواست حضور گسترده‌ای در انتخابات پارلمانی داشته باشند و فریب وعده‌های پوچ نامزدهای انتخاباتی را نخورند.
به نقل از شفق نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواستار مشارکت گسترده عراقی‌ها در انتخابات پارلمانی و انتخاب مناسب برای آینده‌ای شد که شایسته ملت عراق است.
وی در توییتی نوشت: تنها چند روز دیگر برای مردم ما باقی مانده است تا آینده خود را با مشارکت گسترده در انتخابات و انتخاب مناسب ترسیم کنند.
الکاظمی در ادامه نسبت به دادن رای به نامزدهای انتخاباتی که در مورد انتصاب‌ها و اعطای زمین‌های مسکونی وعده‌هایی می‌دهند و نیز نسبت به برهم زدن معادلات تهدید می‌کنند، هشدار داد و خطاب به ملت عراق نوشت، به کسانی که با وعده‌های خیالی انتصابات و اعطای قطعه زمین، دنبال خرید رای هستند اعتماد نکنند و نیز به کسانی که تهدید می‌کنند و معادلات را بر هم می‌زنند، گوش نکنند و با رای خود در انتخابات آزاد و شفاف این اشخاص را دور کنند.
وی در پایان توییت خود نوشت: با هم برای آینده‌ای که شایسته مردممان است.
نخست وزیر عراق همچنین در نشست شورای وزیران امنیت ملی از سرویس‌های امنیتی خواست در روند انتخابات پارلمانی که قرار است دهم ماه اکتبر برگزار شود بی طرف باشند.
وی در این نشست برنامه‌های امنیتی مربوط به انتخابات، فراهم کردن تمامی راه‌های لازم برای اجرای انتخابات را بررسی کرد.
الکاظمی تاکید کرد، باید سرویس‌های امنیتی و کمیساریای انتخابات از طریق کانال‌های ارتباطی مورد تایید با هم در ارتباط باشند و کمیساریا هرگونه تخلف و نقض در کمپین‌های تبلیغاتی از سوی نامزدها را به سرویس‌های امنیتی اعلام کند.
وی تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی در روند انتخابات بی‌طرف باشند و صرفا به وظایف خود در حفاظت از این روند عمل کرده و هر گونه تلاش برای ناکامی انتخابات را خنثی کنند.
قرار است پنجمین انتخابات پارلمانی پس از براندازی نظام صدام در دهم اکتبر در عراق برگزار و 239 نماینده جدید مجلس انتخاب شوند و این نمایندگان نیز نخست وزیر جدید و دولت جدید را انتخاب کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/276287/درخواست-الکاظمی-برای-حضور-گسترده-در-انتخابات
بستن   چاپ