ایرانیان جهان
بحران ناامنی زنان در انگلیس؛
همه گیری خشونت علیه زنان در انگلیس
شنبه 3 مهر 1400 - 13:08:38
ایرانیان جهان -

قتل سابینا نسا ( Sabina Nessa ) معلم 28 ساله انگلیسی در پارکی در لندن، دوباره بحران ناامنی زنان این کشور را به صدر اخبار جاری کشانده است.
همه گیری خشونت علیه زنان در انگلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دهلی نو؛ سخنگوی پلیس منطقه جنوب شرق لندن، از افرادی که روز جمعه در درون پارک کاتور ( Cator Park ) در این محله بودند خواست هرگونه مورد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.
خانم سابینا نسا پنج دقیقه پس از خروج از منزل در ساعت 20:30 دقیقه زمانی که از پارک کاتور در جنوب شرق لندن می‌گذشت به قتل رسید و جسد وی روز بعد در گوشه‌ای از همین پارک پیدا شد.
ماههاست که نهاد‌های مدنی مدافع حقوق زنان و شماری از زنان، از افزایش خشونت علیه دختران و زنانی که به تنهایی در معابر لندن، به ویژه پس از تاریک شدن هوا تردد می‌کنند، ابراز نگرانی کرده اند.
شماری از زنان نیز از این که در رسیدگی به این قتل، تعلل می‌شود و پلیس، رسانه‌ها و دولت انگلیس، واکنش مناسب را بروز نداده اند، انتقاد می‌کنند.
روزنامه دیلی میل به تازگی نوشت، زنان محلات جنوب شرق لندن می‌گویند اگر سابینا نسا، یک سفیدپوست همچون سارا اورارد ( Sarah Everard ) بود، قتل وی اکنون بازتاب گسترده‌ای داشت و سیاستمداران و رسانه‌های انگلیس، مدام درباره آن خبر می‌دادند و گزارش منتشر می‌کردند.
سارا اورارد خانم 33 ساله انگلیسی، اسفند ماه پارسال پس از ترک منزل دوستش در ساعت 21، به سمت منزلش پیاده روی می‌کرد که ناپدید شد. بعد‌ها معلوم شد وین کوزنز 48 ساله، افسر پلیس انگلیسی که یکی از ماموران حفاظت از سفارت آمریکا در لندن بود، سارا اورارد را ربوده و پس از تجاوز، او را به قنل رساند.
ناامنی معابر عمومی در انگلیس، مدت هاست مورد اعتراض زنان و دختران این کشور است و یک سازمان حقوق بشری در انگلیس ( Reclaim These Streets )، به منظور بازستاندن خیابان‌های این کشور برای زنان، فعالیت می‌کند. این سازمان اعلام کرده است دولت انگلیس باید اعلام کند معابر عمومی در انگلیس، چه زمان برای دختران و زنان تنها، امن و قابل تردد خواهد شد.
پیشتر و در پی افزایش حملات به زنان و دختران به ویژه پس از تاریکی هوا یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس خواسته بود طرحی به تصویب برسد که گذر مردان در ساعات شب در برخی محلات ممنوع شود که واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

http://www.ilandnews.ir/fa/News/276319/همه-گیری-خشونت-علیه-زنان-در-انگلیس
بستن   چاپ