بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - ایسنا / سازمان گردشگری عربستان سعودی، بزرگترین کمپین سفر خود را در چین با عنوان «سفر اکتشافی به عربستان را آغاز کنید» راهاندازی کرد.
چینیها در کنار آمریکاییها لقب پرخرجترین گردشگران دنیا را دارند و یکی از پرجمعیتترین بازارهای گردشگری جهان به شمار میآیند. تا پیش از همهگیری کرونا و در سال 2019 حدود 155 میلیون چینی به خارج از این کشور سفر کرده بودند، درحالیکه بیش از 255 میلیارد دلار در خارج از مرزهای این کشور خرج کرده بودند.
عربستان که درحال اجرای برنامههای بلندپروازانه چشمانداز 2030 با هدف جذب 150 میلیون گردشگر است، اکنون سراغ بازار گردشگری چین رفته است. این کشور در کمپینی که در شانگهای و دیگر شهرهای چین راه انداخته، بیش از 400 شریک تجاری و تأثیرگذاران رسانهای را به مشارکت گرفته و سفر اکتشافی به عربستان را پیشنهاد کرده است.
بازار
در این کمپین به مدت یک هفته، فرهنگ، میراث و طبیعت عربستان در اسکله شانگهای به نمایش گذاشته شد. این رویداد بنابر گزارش رسانههای چین، بیش از 80 هزار بازدیدکننده داشت.
افزون بر این کمپین و نمایشگاه در بندر شانگهای، مجموعهای از فیلمهای عربستان در تلویزیون ملی و پلتفرمهای دیجیتالی بزرگ چینی مانند Ctrip، Huawei Mafengwo و Tencent پخش شد. بیش از 500 میلیون شهروند چینی مخاطب این پلتفرمها هستند و این فیلمها با هدف جذب و ارتباط با مخاطب چینی منتشر شدند، درحالیکه مسافران را به صورت دیجیتالی قادر میسازند به صورت مجازی برخی جاذبههای عربستان، مانند چادرهای بادیهنشین سنتی، کاروانهای شتر، آسمان شب، مکانهای تاریخی مانند دیریه و ماجراجویی در AlUla و دریای سرخ را تجربه کنند.
فهد حمیدالدین ـ مدیرعامل سازمان گردشگری عربستان سعودی ـ چین را بازار استراتژیک و کلیدی در گردشگری دانسته و گفته است: این کمپین با استقبال نزدیک به 100 هزار بازدیدکننده چینی مواجه شده است. عربستان سعودی قصد دارد تا سال 2030 سالانه پذیرای پنج میلیون مسافر از چین باشد. کمپین فعلی که به عنوان بزرگترین کمپین تاریخ عربستان توصیف میشود، به دنبال تقویت این تلاشها و حفظ رشد سریع گردشگری است.
الحسن الدباغ ـ رئیس بازارهای آسیا و اقیانوسیه در سازمان گردشگری عربستان ـ نیز بر مشارکت رو به رشد با چین تاکید کرد و از تلاش عربستان برای تسهیل خدمات ویزا برای گردشگران چینی به عنوان مقصد مورد تاکید عربستان خبر داد.
مقامات عربستانی همچنین گفتهاند این کمپین به موفقیت اولیه دست یافته است؛ چرا که رزورها از چین با افزایش شگفتانگیز 277 درصدی مواجه شده است.
عربستان که طبق گزارش سازمان تجارت جهانی در سال 2022 رتبه دوم سریعترین کشورهای جهان در رشد گردشگری را داشت، برای رسیدن به 150 میلیون بازدیدکننده از این کشور تا سال 2030 و توقف وابستگی به نفت، رقابت شدیدی را برای کسب میزبانی رویدادهای ورزشی و فرهنگی آغاز کرده است. این کشور به تازگی موفق شده است در رقابت با کره جنوبی و ایتالیا، حق میزبانی از اکسپو 2030 را بهدست آورد، درحالیکه میزبان بازیهای زمستانی آسیایی 2029 و جام جهانی فوتبال 2034 است و به مقصدی ثابت برای برگزاری مسابقات فرمول یک و گلف تبدیل شده است.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1090342/