ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال 1403 تعیین شد شهرداری تهران

نرخ توقف در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال 1403 تعیین شد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - همزمان با دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده با 19 رأی موافق به طور میانگین 40 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شهر ، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شانزدهمین جلسه شورا در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه نرخ ورودی و حق توقف در پارکینگ های مناطق 22 گانه، سازمانها و شرکت‌های شهرداری تهران در سه رده پارکینگ‌های روباز به عنوان رده سوم و پارکینگ‌های رده دوم و یکم بنابر شرایط و امکانات موجود تعیین شده است، اظهار کرد: نرخ‌ها برای خودروهای سواری، اتوبوس، مینی بوس و تریلر به ازای هر ساعت و روز پیش بینی شده است.
وی افزود: برای توفق کامل شبانه روزی نیز نرخ ها تعیین شده و به طور میانگین نسبت به سال 1402 افزایش 40 درصدی پیش بینی شده است؛ با توجه به هزینه های نگهداری، تأسیسات، هوشمندسازی و دیگر هزینه ها، این میزان افزایش پیشنهاد شده است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه برای پارکینگ برج میلاد برابر پارکینگ های رده یکم، ارقام دریافت خواهد شد، گفت: در پارکینگ‌های رده یکم نرخ ساعت اول 9 هزار و 500 تومان و به ازای هر 30 دقیقه، هزار و 900 تومان و در ساعات شبانه هزار و 300 تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در پارکینگ های رده دوم نرخ ورودی پنج هزار و 600 تومان و به ازای هر 30 دقیقه هزار و 300 تومان و برای ساعت 12 تا 24 هر ساعت 600 تومان و نرخ توقف شبانه روزی 49 هزار تومان تعیین شده است.
وی ادامه داد: در تعیین حقوق قانونی برای خودروهای پارک شده اگر تکالیف قانونی برای شهرداری در نظر گرفته شود، به این رقم افزوده خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه نرخ پارکینگ های مکانیزه 1.5 برابر پارکینگ های رده یکم خواهد بود، تصریح کرد: برای موتورسیکلت های که در پارکینگ ها توقف می کنند، 11 هزار تومان (برای توقف شبانه روزی) پیش بینی شده و مبلغ ورودی در ساعت اول سه هزار و 100 تومان که به ازای هر 30 دقیقه هزار و 500 تومان افزایش می یابد، پیش بینی شده است.
وی افزود: نرخ توقف خودروهای حامل موادغذایی و بار در پایانه های مسافربری مطابق با پارکینگ های رده دوم خواهد بود. در پایانه های سازمان پایانه ها به ازای هر روز توقف و هر بار ورود تا 24 ساعت، 6 هزار تومان برای سواری، هفت هزار و 600 تومان برای مینی بوس و ون و 11 هزار تومان برای اتوبوس است. توقف در پارکینگ های پایانه ها مطابق با پارکینگ های روباز خواهد بود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه کسانی که امرار معاش آنها با موتورسیکلت است معمولاً در پارکینگ های طبقاتی توقف نمی کنند، یادآور شد: عمده موتورهایی که به پارکینگ های عمومی مراجعه می کنند، موتورسیکلت های لاکچری هستند. پیک موتوری عمدتاً به پارکینگ عمومی مراجعه نمی کند.
وی تأکید کرد: نرخ مصوب ما در کمیسیون بسیار کمتر از نرخ اتحادیه است؛ ما باید برای نگهداشت پارکینگ ها ارقامی را در نظر بگیریم. اینکه پارک ارزان باشد باید از جیب تمام شهروندان برداریم تا برای عده ای که خودروی خود را در پارکینگ عمومی پارک می کنند، هزینه کنیم.
محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه الکترونیک بودن یا نبودن پارکینگ ها ملاک نیست بلکه داشتن برخی تاسیسات ملاک است، اظهار کرد: برخورداری از سیستم های اعلام و اطفای حریق از جمله این تأسیسات است. اگر ارقام یکسان باشد انگیزه ای برای ارتقاء وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه نرخ پارکینگ های خصوصی هفت تا هشت برابر نرخ پارکینگ های شهرداری است.
مهدی اقراریان رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه ما ارقامی را در شورا مصوب می کنیم و شهرداری ارقام دیگری دریافت می کند، گفت: مواردی که در شورا تصویب می شود، باید با ابزار دقیق فناوری مورد نظارت قرار بگیرد اما زیرساخت های سازمان فناوری با مشکل روبه رو است.
وی ادامه داد: کسی که سوار موتور می شود می داند در سطح شهر چه می گذرد؟ عدد 11 هزار تومان نرخ توقف در پارکینگ ها زیاد است و پیشنهاد بنده به ازای هر ساعت توقف موتورسیکلت 500 تومان است. چراکه موتورسواران از اقشار ضعیف جامعه هستند.
اقراریان با طرح این پرسش که چرا باید همیشه نرخ افزایش پیدا کند، گفت: یکبار هم می توانیم ارقام را کاهش دهیم تا مردم طعم ارزانی را نیز بچشند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وظیفه ما ابلاغ نرخ ها به پارکینگ های طرف قرارداد است، یادآور شد: مأخذ هوشمندسازی مجموعه دیگری است و باید جداگانه بررسی شود؛ با این وجود 50 درصد پارکینگ های در اختیار مناطق دریافت نرخ را الکترونیکی انجام می دهند و در پارکینگ های رده یکم، هوشمندسازی به طور کامل انجام شده است.
هرمزی افزود: شهروندان از طریق سامانه 137 می توانند اضافه دریافت را اطلاع دهند و ما نیز در راستای نظارت بر عملکرد، جرائم را در مزایده با پیمانکاران لحاظ خواهیم کرد.
به گزارش شهر بر اساس پیشنهادات مطرح شده مبلغ ورودی موتورسیکلت ها به سه هزار تومان کاهش یافت.
گفتنی است، بهای خدمات ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در سال آینده با حداکثر آراء موافق اعضا، به طور میانگین 40 درصد افزایش یافت.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1113228/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف بیش از 5 تن قند احتکاری در زاهدان

وزیر : تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان

آمریکا در 45 سال اخیر هیچ پیروزی‌ای در مقابل جمهوری اسلامی نداشته است

مشرق: چرا آقازاده‌های خاص با فیلیمو همکاری تنگاتنگی دارند؟

چرا «کاهش مصرف کالری» در ایران خطرناک است؟

وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد

سپرهسته‌ای؛ افسانه غرب یا نیاز داخلی؟

یک اقتصاددان: تعریف دولت از مردم آنهایی است که می‌توانند جت شخصی بخرند

راه‌حل معمای امنیت در خاورمیانه

توافق بزرگ عربستان و امریکا؛ عربستان هسته‌ای می‌شود؟

تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد

هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است

پیام جالب یک مستاجر به صاحب خانه اش | چرا فکر می‌کنی مقصر همه مشکلات اقتصادی‌ات من هستم؟ | ببینید

کارشناسان صهیونیست: جنگ، اسرائیل را ورشکسته کرده است

اسرائیل زیر منگنه پذیرش آتش‌بس

یورش همه‌جانبه ارتش اسرائیل به رفح

فرجام دوئل داغ اصولگرایان

شوک دوم به شانا

الگوی چینی ترک برداشت

اردن: نتانیاهو به دنبال ادامه جنگ غزه برای حمایت از آینده سیاسی خود است

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است

تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران

تردید در سلامت آب‌های معدنی!

عضو حماس: اسرائیل با هیچ پیشنهادی موافقت نکرده و هنوز در مورد چیزی به توافق نرسیده‌ایم

حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه شیکاگو در مقابل نیروهای نظامی

گزارش اختصاصی «به افق فلسطین» از رفح؛ آوارگان فلسطینی: اسرائیل دروغ می‌گوید، هیچ جا امن نیست

حماس: نتانیاهو در «رفح» به دنبال پیروزی خیالی است

معترضان اسرائیلی به ادامه جنگ، یک بزرگراه را در تل‌آویو بستند

چاقوکشی در چین 23 کشته و زخمی برجای گذاشت

بمباران محله الجنیه در شرق رفح

اعتراضات دانشجویی ضد رژیم صهیونیستی در سراسر دنیا

اخراج سرباز اسرائیلی از دانشگاه جورج واشنگتن

با خرید 100 خودرو هم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوید!

وزیر صمت: تنوع نرخ ارز ام‌الفساد است

فروردین خاموش مسکن تهران

لیست هزینه اجاره‌نشینی در آپارتمان‌های لوکس تهران؛ پاسدارن 140متری، 3 میلیارد و 400 میلیون رهن کامل

رسانه عبری: آمار نشان می‌دهد اسرائیل همه چیز را می‌بازد

اعتراف مقام آمریکایی درباره ایران به روایت سردار فدوی

جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر

محمد مهاجری: چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟

روزنامه اصولگرا: «افعی تهران» احوال بخشی از طبقه متوسط پس از شکست‌های نمادین سیاسی است

حذف معلم‌بلاگرها؛ حریم شخصی کودک از ادعا تا واقعیت

روایت «فارن افرز» از جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان

بازتاب پذیرش طرح آتش‌بس توسط حماس و حمله به رفح، در داخل اسرائیل چگونه بوده است؟

بازگشت مذاکره کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده

سازمان ملل: اسرائیل از ورود کارکنان ما به گذرگاه رفح جلوگیری می‌کند

نتانیاهو توافق ‌پیشنهادی برای آتش‌بس را رد کرد

وزیر جنگ اسرائیل: آماده تعمیق عملیات در غزه هستیم