ایرانیان جهان

آخرين مطالب

افتتاح جشنواره "دختران امروز_خانواده_گذر از کرونا" معاونت امور زنان و خانواده

افتتاح جشنواره "دختران امروز_خانواده_گذر از کرونا"
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: نگاه به دختران جامعه با توجه به تمام ارزش‌ها و با توجه به جلوه امروز، یکی از مسایل مهم در حیطه دختران است چراکه اگر تنها ارزش‌های گذشته را به آن‌ها ارایه دهیم در برقراری ارتباط با دختران امروز موفق نخواهیم

معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: نگاه به دختران جامعه با توجه به تمام ارزش‌ها و با توجه به جلوه امروز، یکی از مسایل مهم در حیطه دختران است چراکه اگر تنها ارزش‌های گذشته را به آن‌ها ارایه دهیم در برقراری ارتباط با دختران امروز موفق نخواهیم معصومه ابتکار در مراسم افتتاح جشنواره "دختران امروز خانواده گذر از کرونا" با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه این جشنواره تقویت مهارت‌های زندگی است، اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری تفاهم‌نامه‌های متفاوتی را با وزارت آموزش و پرورش دارد و ابعاد متفاوتی نظیر پیشبرد مهارت‌های زندگی، تقویت مهارت‌های مشارکت پذیری دانش آموزان و... دنبال می‌کند و جشنواره دختران امروز تنها یکی از ابعاد این تفاهم‌نامه‌ها است.
وی با بیان اینکه این معاونت سعی داشته است در این جشنواره بر روی مهارت های زندگی تاکید داشته باشد، افزود: در شرایط پاندمی کرونا فرصتی برای استفاده بیشتر از بستر اینترنت و برقراری ارتباط در سطح وسیع ایجاد شد، با توجه به اینکه یکی از مفاهیم پر اهمیت، پرورش دانش آموزان است بنابراین باید از زوایای متفاوتی بر روی پرورش کار کرد که یکی از این زوایا برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.
به گفته‌ ابتکار، از طریق برگزاری چنین جشنواره‌هایی تفکر دانش آموز به سمت موضوعات جدید جذب می‌شود و در نهایت منجر به شکوفاییی استعدادها و ایجاد نشاط در دانش آموزان می‌شود.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری ادامه داد: آموزش فرایندی یک طرفه نیست بلکه باید به شکوفایی استعدادها و توانمندی های مخاطب در آموزش توجه ویژه داشته باشیم. همچنین این نگاه انسانی در چنین جشنواره‌هایی جلوه پیدا می‌کند.
وی معتقد است که اگر نتوانیم به دختران امروز بها دهیم تا احساسات درونی خود را شکوفا کنند نه تنها استعداد هایشان را محدود کرده‌ایم بلکه باعث سرخوردگی دختران در آینده نیز خواهیم شد.
به گفته‌ی ابتکار، چنین جشنواره‌هایی فرصتی برای طرح مطالبات دانش آموزان به ویژه دانش اموزان دختر است، همچنین در شرایط کرونا این مساله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چراکه علاوه بر جنگ اقتصادی و جنگ با کرونا شاهد جنگ روانی نیز هستیم بنابراین باید به خواسته‌ها، مطالبات و نیازهای نسل جدید توجه ویژه‌ای داشت و فرصتی برای بروز آن‌ها پیدا کرد.
وی افزود: این جشنواره فرصت خوبی است که می‌تواند در مباحث مهارت زندگی، گفتگوی بین نسلی و گفتگوی ملی خانواده نیز موثر باشد و امیدواریم این جشنواره به صورت فراگیر ادامه پیدا کند تا بتوانیم خاطره‌ای ماندگار برای دانش آموزان رقم بزنیم.
دانش‌آموزان دوره ابتدایی در جشنواره فرهنگی هنری دختران نقش گسترده ای دارند
فرحناز مینایی پور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در نشست ویژه «جشنواره فرهنگی هنری دختران امروز »گفت : دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هم می‌توانند در جشنواره فرهنگی هنری دختران شرکت کنند و پیش بینی می کنیم حجم زیادی ازآثار ازاین مقطع به دبیرخانه ارائه شود
مینایی‌پور در این نشست که با حضور معصومه ابتکار معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران برگزار شد گفت: در راستای اهداف دفتر آموزش و پرورش برای فراهم کردن بستر توسعه شایستگی‌ها و افزایش نقش‌آفرینی دختران دانش‌آموز و همچنین برقراری عدالت جنسیتی و دسترسی زنان و دختران به امکانات و منابع آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی مناسب و توجه دادن برنامه‌ریزان به موضوعات حساس به جنسیت ، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت زنان ریاست جمهوری کردیم که از طرحهای ویژه دختران و زنان در آموزش و پرورش حمایت می‌کند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان به امضای این تفاهم‌نامه فیمابین ابتکار و حاجی‌میرزایی اشاره کرد و گفت: باید به تعلیم و تربیت دختران توجه خاصی داشته باشیم، چرا که دختران امروز مادران آینده ما هستند و علاوه بر اینکه خودشان در جامعه نقش دارند تربیت کننده نسل آینده نیز هستند.. وی افزود :پیشنهاد برگزاری یک جشنواره خاص برای اولین‌بار برای دختران مورد حمایت واقع شد و میزبانی برگزاری آن به شهرستانهای استان تهران واگذارشد.
وی با اشاره به مهم بودن این جشنواره بیان کرد: تفاوت این جشنواره با جشنواره های دیگر این است که خاص دختران است و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی هم می‌توانند در آن شرکت کنند و پیش بینی می کنیم حجم زیادی ازآثار در این مقطع به دبیرخانه ارائه شود .
مینایی پور تاکید کرد : در امر آموزش و سلامت ، زنان رکن اصلی خانواده و جامعه هستند و در این میان دختران می توانند نقش خاص و کلیدی خودشان را در خانواده ایفا کنند .
این جشنواره به طور همزمان در مدارس ایرانی خارج از کشور نیز برگزار می‌شود و از برگزیدگان در روز اختتامیه در 15 بهمن، همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) تقدیر می‌شود.
منابع: ایسنا و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/194888/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

آقای ذوالنوری ممنون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا

مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی