ایرانیان جهان

آخرين مطالب

واتساپ اجرایی شدن قوانین جدید حریم خصوصی را سه ماه به ‌تأخیر انداخت ایالات متحده آمریکا

واتساپ اجرایی شدن قوانین جدید حریم خصوصی را سه ماه به ‌تأخیر انداخت
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - واتساپ رسما اجرایی شدن سیاست‌های جدید حریم خصوصی‌ را سه ماه به ‌تأخیر انداخته است و در این مدت، کسانی که با قوانین موافقت نکنند همچنان می‌توانند از این پیام‌رسان استفاده کنند.

واتساپ (WhatsApp) در آخرین ساعات شب گذشته در پی انتقادات گسترده‌ی مردم و کارشناسان، اعلام کرد اجرایی شدن سیاست‌های حریم خصوصی جدید به‌ مدت سه ماه به ‌تأخیر افتاده است. واتساپ گفته بود از تاریخ 8 فوریه‌ی 2021 (20 بهمن 1399)، تمامی کسانی که به استفاده از این پیام‌رسان تمایل دارند ملزم ‌به موافقت با سیاست‌های حریم خصوصی آن هستند. واتساپ در نوتیفیکیشنی که روی گوشی کاربران ظاهر کرد، گفت سیاست‌های جدیدش باعث می‌شوند اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار فیسبوک و شرکت‌های تحت مدیریت آن قرار بدهد. براساس گزارش ورج ، اطلاعیه‌ی واتساپ صرفا به تأخیر در اجرایی شدن سیاست‌های جدید ارتباط دارد و اصل ماجرا را تغییر نمی‌دهد؛ این یعنی سه‌ ماه بعد و وقتی موعد مقرر فرا رسید، واتساپ شروع‌ به ارائه‌ی اطلاعات شخصی کاربران به فیسبوک می‌کند. واتساپ پیش‌تر به‌دفعات تأکید کرده است که سیاست‌های حریم خصوصی جدید صرفا به چت‌های حساب‌های تجاری ارتباط دارد و چت‌های خصوصی را متأثر نمی‌کند. واتساپ در بیانیه‌ی مطبوعاتی می‌نویسد: «ما از افراد بسیار زیادی شنیده‌ایم که به‌روزرسانی ما [روی سیاست‌های حریم خصوصی] باعث سردرگمی‌ زیادی شده است». به گفته‌ واتساپ، اطلاعات غلط بسیاری باعث ایجاد این سردرگمی شده‌اند و می‌خواهد همه‌ی کاربران از اصولی که این شرکت به آن‌ها پای‌بند است اطلاع داشته باشند. تأخیر سه‌ماهه هیچ تأثیری روی اجرا شدن قوانین جدید واتساپ ندارد
بررسی کارشناسان امنیتی نشان می‌دهد واتساپ از سال 2016 برخی اطلاعات شخصی کاربران را با فیسبوک به ‌اشتراک می‌گذارد. این اطلاعات شامل مواردی مثل شماره تلفن می‌شود. در سال 2016 واتساپ به کاربران امکان داد گزینه‌ای خاص را انتخاب کنند تا شامل سیاست‌های حریم خصوصی نشوند و اطلاعاتشان در اختیار فیسبوک قرار نگیرد؛ اما این گزینه‌ی اکنون در واتساپ وجود ندارد. از سال 2016 یک میلیارد نفر کاربر به واتساپ اضافه شده است. تمامی کسانی که در سال 2016 گزینه‌ی حریم خصوصی را انتخاب نکردند به ‌همراه یک میلیارد کاربر جدیگری که از سال 2016 به واتساپ اضافه شده‌اند، بدون اینکه بدانند سال‌ها است اطلاعا‌شان را به فیسبوک می‌دهند. پیام‌رسان واتساپ مجهز به رمزنگاری سرتاسری (End-to-End Encryption) است و این یعنی واتساپ و فیسبوک حتی اگر بخواهند، نمی‌توانند محتوای چت‌های خصوصی را ببینند. رمزنگاری سرتاسری، سیستم بسیار قدرتمندی است و امنیت چت‌های کاربران را تضمین می‌کند. نوتیفیکیشن درون‌برنامه‌ای واتساپ، کاربران را از تغییراتی آگاه می‌کرد که این پیام‌رسان بر چت‌های حساب‌های تجاری اعمال می‌کند. اما همین نوتیفیکیشن باعث شد کاربران از قانونی که در سال 2016 وضع شده بود خبردار شوند. واتساپ به اعلام کرده است که کاربران دو گزینه‌ پیش رو دارند: موافقت با قوانین یا حذف حساب کاربری. همین موضوع کاربران را خشمگین کرد و انتقادات از واتساپ افزایش یافت. این شبکه‎ی اجتماعی هفته‌ی گذشته بیانیه‌ای منتشر کرد تا به برخی از شبهات پاسخ بدهد. در بیانیه‌ی واتساپ تصویر زیر منتشر شده بود؛ این تصویر بیان‌گر اطلاعاتی است که واتساپ از کاربران جمع‌آوری نمی‌کند؛ اما کارشناسان می‌گویند داده‌های تصویر زیر با آنچه واتساپ پیش‌تر گفته بود در تناقض است:

ایرانیان جهان

واتساپ می‌گوید جملات به ‌کار برده‌شده در متن سیاست‌های جدید حریم خصوصی باعث شده‌اند برداشت‌ غلطی انجام بگیرد؛ در نتیجه‌ توجه مردم به دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به‌ شدت افزایش پیدا کرد. مدیران اجرایی فیسبوک از جمله آدام موسری ، مدیرعامل اینستاگرام و ویل کتکارت ، مدیر واتساپ، از توییتر برای شفاف‌سازی درباره‌ی قوانین جدید استفاده کردند که البته تلاش‌ آن‌ها چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. فیسبوک در زمینه‌ی حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش شرکتی بسیار بدنام است. ازطرفی واتساپ طی سال‌های اخیر کم‌کم شروع ‌به کسب درآمد از پلتفرمش کرد. این دو موضوع باعث شده‌اند اعتماد مردم به واتساپ بسیار پایین بیاید؛ درنتیجه به‌روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی واتساپ که در نگاه اول معمولی به‌حساب می‌آمد، تبدیل‌ به بحثی جهانی شد. مقاله‌های مرتبط:
سیاست جنجالی واتساپ، اطلاعات شخصی کاربران را به فیسبوک می‌دهد واتساپ سال‌ها است اطلاعات شخصی‌تان را دراختیار فیسبوک می‌گذارد
واتساپ می‌گوید قصد دارد از فرصت سه‌ ماهه برای تفهمیم بهتر تغییراتی که در سیاست‌های حریم خصوصی خود اعمال کرده است استفاده کند. همچنین واتساپ می‌گوید حتی کسانی که با سیاست‌های جدید حریم خصوصی نیز موافقت نکنند، همچنان اجازه‌ی استفاده از این پیام‌رسان را دارند. واتساپ اعلام کرده است که قصد دارد کارهای بیشتری انجام دهد تا اطلاعات غلطی که در این زمینه به‌شکل گسترده منتشر شده‌اند، با اطلاعات درست جایگزین شوند. براساس اعلام واتساپ، سیاست‌های جدید از 15 می 2021 (25 اردیبهشت 1400) اجرایی خواهند شد. واتساپ به رسانه‌ی ورج گفته تغییراتی که برای چت‌های تجاری در نظر گرفته، همچنان قرار است اجرایی شوند. واتساپ به‌صراحت می‌گوید پیام‌هایی که کاربران به حساب‌های تجاری واتساپ می‌فرستند ممکن است روی سرورهای فیسبوک ذخیره شوند (طبیعتا این موضوع مستلزم به‌اشتراک‌گذاری داده‌ها در بین واتساپ و فیسبوک است). فیسبوک این حق را به خود می‌دهد که از اطلاعات موردبحث به‌منظور نمایش تبلیغات هدفمند به کاربران در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام استفاده کند. 

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/215252/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

آقای ذوالنوری ممنون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا

مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی