ایرانیان جهان

آخرين مطالب

شیرینی احیای 430 بنگاه اقتصادی خراسان جنوبی به کام مردم اخبار ایران

شیرینی احیای 430 بنگاه اقتصادی خراسان جنوبی به کام مردم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - از شروع به کار دولت سیزدهم با حضور میدانی رئیس جمهور و اولویت دادن به تولید داخلی در کشور گره از بسیاری واحد‌های تولیدی که سال‌ها به دلایل متعدد تعطیل یا نیمه فعال مانده بودند، باز شد.
براساس آیین‌نامه ابلاغی نهضت احیای واحد‌های اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال شامل واحد‌های خرد، نیمه کلان و کلان شامل واحد‌های کمتر از ، نیمه فعال، غیرفعال، رو به افول و نیمه‌تمام می‌شود و احیای این واحد‌ها نقش بسزایی در رشد تولید، ایجاد و تثبیت اشتغال داشته است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
تعداد واحد‌های راکد شناسایی شده در استان خراسان جنوبی 945 مورد بوده که تاکنون 50 درصد آنها احیا شده و ظرفیت اسمی فعالیت واحد‌ها افزایش یافته است.
اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در این باره گفت: 430 بنگاه اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این استان احیا شده که رشد تولید را به دنبال داشته است.
وی افزود: کمک به تکمیل و تسریع راه اندازی واحد‌های تولیدی نیمه تمام با اشتغال بالا از اقدامات دولت در راستای رشد تولید است.
احیای 199 بنگاه در سال 1401 و 231 واحد در سال گذشته وی گفت: احیای 199 بنگاه اقتصادی با حجم سرمایه گذاری هشت هزار و 295 میلیارد ریال، اشتغال هزار و 108 نفر در سال 1401 و احیای 231 بنگاه اقتصادی خرد، متوسط و بزرگ با حجم سرمایه گذاری 9 هزار و 628 میلیارد ریال، اشتغال هزار و 470 نفر از ابتدای سال 1402 تاکنون جزو این عملکرد است.
معاون استاندار خراسان جنوبی یکی از اولویت‌های تعریف شده در حوزه اقتصادی استان از ابتدای دولت سیزدهم را رشد تولید و احیای واحد‌های راکد عنوان کرد و افزود: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد استان، توسعه و گسترش مبادلات تجارت خارجی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات و پیگیری سیاست‌های توسعه همه جانبه با حفظ امنیت پایدار در شرق کشور از دیگر اولویت‌های تعریف شده است.
وی با بیان اینکه تلاش شده از منابع بانکی برای رشد شاخص‌های اقتصادی استان استفاده بهینه شود اظهار کرد: رصد و پایش وضعیت کالا‌های اساسی پرمصرف، هم افزایی برای بهبود فضای کسب و کار، توسعه فعالیت بخش معدن، کشاورزی و گردشگری با محوریت جلب مشارکت مردمی از دیگر رویکرد‌ها بوده است.
تداوم کاهش نرخ بیکاری در خراسان جنوبی اشرفی کسب رتبه‌های اول تا پنجم کشوری در شاخص‌های متعدد اقتصادی را یادآور شد و گفت: نرخ بیکاری استان در سال 1401 هفت درصد بود و سال گذشته به 5.5 درصد رسید.
وی از رشد 28.3 درصدی سرمایه گذاری خارجی مصوب در 2 سال گذشته خبر داد و افزود: افزایش 81 درصدی صادرات قطعی و رشد 188 درصدی ترانزیت از دیگر توفیقات اقتصادی استان در دولت سیزدهم است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به میزان سرمایه گذاری داخلی انجام شده در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 82 هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری داخلی در استان بوده که منجر به ایجاد و تثبیت 26 هزار و 588 فرصت شغلی شده و رشد 11 برابری داشته است.
وی بیان کرد: این سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، کسب و کار‌های خرد و مشاغل خانگی بوده است.
سرمایه گذاری خارجی جذب شده افزایش یافت اشرفی میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان را 86.8 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان تا آذر 1402 به بیش از 97.3 میلیون دلار رسید که رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد.
وی گفت: در زمان حاضر 16 پروژه سرمایه گذاری خارجی با سرمایه مصوب به مبلغ 217.6 میلیون دلار فعال و در حال بهره برداری است، سه پروژه با سرمایه مصوب 30.9 میلیون دلار در حال اجرا و 2 پروژه سرمایه گذاری خارجی با سرمایه بالغ بر 231.2 میلیون دلار در دست پیگیری است.
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی دارای مجوز در استان از اتباع کشور‌های چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه، پاکستان و عراق هستند.
وی مهمترین دستاورد سرمایه گذاری خارجی انجام شده در دولت سیزدهم برای استان را ورود سرمایه نقدی و غیر نقدی در هشت پروژه عنوان کرد که مبلغ آن 10.2 میلیون دلار بوده است.
اشرفی با اشاره به بهره برداری از پنج پروژه سرمایه گذاری خارجی استان از ابتدای دولت سیزدهم گفت: تعداد پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی نیز از 13 مورد در ابتدای دولت سیزدهم به 28 پروژه در مرداد 1402 رسید همچنین صدور 15 مجوز در این مدت رشد 115 درصدی در تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی را رقم زده است.
افزایش تسهیلات بانکی برای اشتغالزایی وی افزایش تسهیلات بانکی برای طرح‌های اشتغالزایی را از دیگر عملکرد دولت در حوزه اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: این تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تسهیلات تبصره 16 و 18 پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در این حوزه اقدامات متعدد دیگری در زمینه تکمیل زنجیره ارزش، گسترش فعالیت‌های معدنی، تامین مواد اولیه واحد‌های فرآوری، ارتقای مهارت نیروی انسانی و رفع چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است.
وی اجرای زنجیره‌های ارزش راهبردی استان و اقداماتی در زمینه تامین و توزیع کالا‌های اساسی را از دیگر دستاورد‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: خرید تضمینی گندم، اجرای طرح هوشمندسازی پرداخت یارانه آرد و نان و اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیک با کمترین چالش و مشکل در استان از برنامه‌های اقتصادی بوده که مطابق سیاست‌های دولت دنبال شده است.
اشرفی به اقدامات شاخص دولت سیزدهم در زمینه مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد و افزود: پیگیری و تشکیل 86 شرکت تعاونی در همین خصوص بوده که در 2 سال اخیر رشد 35 درصدی داشته است.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره از اقدامات دولت سیزدهم قدردانی و «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی»، «کار‌های زیربنایی» و «سیاست خارجی» را عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها معرفی کردند.
باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1124196/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرونده رسوایی مالی نخست وزیر سابق مالزی همچنان خبرساز می‌شود

حمله حزب الله به پایگاه نظامی اسرائیل

کشف 80 جسد از 3 گور جمعی دیگر در مجتمع پزشکی «الشفا» غزه

حماس: مذاکرات به بن‌بست رسید

آخرین وضعیت بازار مسکن

ارز ویژه سفر حج از فردا عرضه می‌شود

چرا ترکیه دست به دامن بانک جهانی شد؟

فراکسیون «جهش تولید با مشارکت مردم» در مجلس آتی تشکیل می‌شود

سیاست‌های ستاد تنظیم بازار مازندران باید شفاف‌سازی شود

گزارش نحوه پذیرش حضور فلسطین در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی

تحقیقات اف‌بی‌آی درباره سوء نگهداری اسناد محرمانه توسط رابرت مالی

شاهد یک قرن جنایت رژیم صهیونیستی مهمان شبکه خبر

جابجایی چراغ خاموش پول؛ نگاهی به تاریخچه پولشویی

آغاز واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان

نشست جمعی از جانبازان 70 درصد با کادر درمان بیمارستان خاتم(ص)

سفر استانی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به نظرآباد

بی‌میلی صهیونیست‌ها به بازگشت به شمال اراضی اشغالی فلسطین

این افراد می‌توانند دو بار وام ازدواج بگیرند

حجم تجارت چین و روسیه در 4 ماه به حدود 77 میلیارد دلار رسید

قرارداد و موافقت‌نامه نفتی به ارزش 1.1 میلیارد دلار امضا شد

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر  از مهمترین اهداف جشنواره تئاتر  ایثار است

راه‌اندازی خانه نخبگان و 5 میز کلیدی اقتصادی

اجساد بیش از 10 هزار نفر همچنان زیر آوار؛ کشف 520 جسد در گورها

بمباران شدید شمال غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی

صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید 6 ماه دیگه هم بکشد!

افزایش صادرات زعفران‌ با بسته‌بندی؛ مشتریان زعفران ایرانی کدامند؟

جزئیات افزایش مستمری و کمک‌های جانبی پرداختی بازنشستگان تأمین اجتماعی

بوشهر از نظر سیاسی و اقتصادی از استان‌های شاخص و تأثیرگذار است

الزامات رشد اقتصادی در ایران چیست؟

احیا و راه اندازی 3 واحد اقتصادی ورشکسته در گیلان

پرچم فلسطین بر روی سن در مراسم فارغ التحصیلی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا

وزیر کار: اعتراض به دستمزد مرجع رسیدگی دارد

محاسبه برق پرمصرف‌ها به قیمت برق تجدیدپذیر

اظهارات ضد فلسطینی جدید وزیر تندروی صهیونیست

ریزش نزدیک به 11 هزار واحدی شاخص کل بورس

سازمان هدفمندی: مطالبات یارانه دارو و شیر خشک واریز شد

ادعایی در خصوص درخواست شرکت ملی نفت از بانک مرکزی؛ 100 سکه به ما بدهید!

حراج بعدی شمش طلا فردا برگزار می‌شود

ثبت نام ترم دوم بهار آموزش زبان های خارجی در موسسه علوم و فنون کیش

تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» شرط نجات وضع اقتصادی کشور است

تبعات تحریم‎های ترکیه برای رژیم اسرائیل چیست؟

منابع عبری: السنوار در رفح حضور ندارد

لحظه حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه الزیتون در شهر غزه

انواع کابل شارژر تایپ سی مناسب برای گوشی و تبلت شما کدامند؟

پاسخ جلیل محبی به فرزین؛ با افرادی که وظایف خود را در زمینه پول‌شویی انجام نداده‌اند برخورد کنید

ریزش 11 هزار واحدی شاخص کل بورس

کشف انبار لباس‌های قاچاق در بازار تهران

تجارت جهانی شتاب می‌گیرد

سهامداران شرکت اقتصادی نگین گردشگری در انتظار نتایج سرمایه‌گذاری‌های تازه

فروپاشی تدریجی نظم بین‌المللی لیبرال