ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران در جلسه معارفه مدیر کل جدید حوزه ریاست استان تهران گفت: برای ساماندهی مسائل دانشگاه آزاد اسلامی در این استان بر تشکیل هرچه سریعتر کمیته اقتصادی و برگزاری جلسات مستمر و منظم این استان تأکید کرد.
شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور بیژن رنجبر قائم مقام ریاست عالیه دانشگاه در امور دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، محمد علی اکبری معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام مرتضی جلیلی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان تهران، حامد حسن پور رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، جمعی از مدیران و رؤسای واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
بیژن رنجبر قائم مقام ریاست عالیه دانشگاه در امور دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این جلسه، بر التزام اهمیت و جدیت رؤسای واحد‌ها در کلیه امور جاری و حضور پررنگ و اثرگذار آن‌ها بخصوص در بزنگاه‌های مهم تأکید داشت.
رنجبر با اشاره به اهمیت ساماندهی دانشجویان غیر ایرانی تاکید کرد؛ استفاده بهینه از ظرفیت حداکثری واحد‌های استان در این خصوص لازم است.
حجت الاسلام مرتضی جلیلی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد استان تهران در ادامه جلسه گفت: امیرالمونین در خطبه شقشقیه دلایل پذیرش مدیریت جامعه را اینگونه بیان می‌کنند و روشن مى سازد که اگر این اهداف بزرگ نبود، کمترین ارزشى براى زمامدارى بر مردم قائل نبود: «آگاه باشید! به خدایى که دانه را شکافته و انسان را آفریده سوگند! اگر به خاطر حضور حاضران (توده هاى مشتاق بیعت کننده) و اتمام حجّت بر من به خاطر وجود یار و یاور نبود و نیز به خاطر عهد و پیمانى که خداوند از دانشمندان و علماى هر امّت گرفته که: «در برابر پرخورى ستمگر و گرسنگى ستمدیده و مظلوم سکوت نکنند»، مهار شتر خلافت را بر پشتش مى افکندم (و رهایش می‌نمودم) و آخرینش را به همان جام اوّلینش سیراب مى کردم.
وی ادامه داد: حضرت می‌فرمایند «به سه دلیل خود را ملزم به پذیرش و قیام کردم، زیرا از یکسو اقبال مردمی و درخواست توده مردم در کنار وجود آن همه ناصر و یاور، حجّت بر من تمام بود و از سوى دیگر خداوند از دانشمندان هر امّتى پیمان گرفته که وقتى بى عدالتى را در جامعه مشاهده مى کنند تا آن حدّ که ظالمان از پرخورى بیمار شده و مظلومان از گرسنگى، سکوت روا ندارند، برخیزند و دست ظالم را از گریبان مظلوم قطع کنند و عدل الهى را در جامعه پیاده کنند.»
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد استان تهران گفت: این سخن امام (علیه السلام) هشدارى است به همه اندیشمندان که وقتى امکانات تشکیل حکومت و پذیرش مسئولیت و اجراى عدل و قسط الهى فراهم گردد، سکوتشان مسئولیّت آفرین است، باید بپاخیزند و براى بسط عدالت و اجراى فرمان خدا مبارزه با ظالمان را شروع نمایند. آنها که مى‌پندارند، تنها با انجام فرایضى همچون نماز و روزه و حج و پاره اى از مستحبّات، وظیفه خود را انجام داده اند، سخت در اشتباهند. اجراى عدالت و حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم ظالم نیز در متن وظایف اسلامى آنان قرار دارد. امام (علیه السلام) در ادامه این سخن و در آخرین جمله این خطبه داغ سیاسى اجتماعى پرمعنا، مى فرماید: «آرى اگر به خاطر دلایل فوق نبود هرگز تن به پذیرش این بیعت نمى دادم و در آن هنگام (درمى یافتید که) ارزش این دنیاى شما (با همه زرق و برقش که براى آن سر و دست مى شکنید) در نظر من از آب بینى یک بز کمتر است» این سخن روشن میسازد که تا چه حدّ دنیاى مادّى با این اهمیّت و عظمتى که در نظر دیگران دارد، در برابر روح بزرگ على (علیه السلام) کوچک و بى ارزش است.
ایمان عطارزاده معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این جلسه، با اشاره به برنامه ریزی برگزاری مراسم کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تعداد 70 شهیدی که در این استان وجود دارد، بر مشارکت فعال واحد‌های این استان تاکید کرد.
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با افتخار برنامه دارد که بالغ بر 260 مرکز نیکوکاری را در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی کشور فعال نماید که تا کنون 3 مرکز نیکوکاری در واحد‌های استان تهران فعال و سایر واحد‌ها نیز در حال برنامه ریزی اجرا می‌باشند که این نشان از توجه دانشگاه آزاد اسلامی به نقش اجتماعی خود در جامعه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در بحث مولد سازی منابع واحد‌های دانشگاهی با توجه به شعار سال بیان کرد: فعالیت‌هایی که در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در خصوص حمایت از تولید، ارایه روش‌های نوین برای کاهش هزینه‌های تولید، گسترش و چابک سازی فرآیند تولید و درآمدزایی غیر شهریه‌ای در حال انجام است، خلاقیت‌های بیشتری را می‌طلبد و جامعه دانشگاهی باید در تحقق شعار سال حضور موثرتری داشته باشد.
در ادامه این جلسه ملماسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، با اشاره به در پیش بودن مراسم کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم و همچنین اطلاع رسانی مطلوب از طریق نصب بیلبورد‌های خیابانی و سایت واحد‌های این استان، توضیحاتی ارائه داد.
درپایان این جلسه، معارفه و حکم مهندس مصطفی ملکی به عنوان مدیر کل جدید حوزه ریاست دانشگاه ازاد اسلامی استان تهران به وی اهدا شد.
وی پیش این مسئولیت معاون دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشته است که با حفظ سمت در استان تهران نیز ادامه فعالیت می‌دهد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1127229/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

بازداشت دستکم 2100 نفر در تظاهرات حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال 1401 اعلام شد

تکریم معلم از واجبات الهی است

ریشه‌یابی تروریسم شرقی در افغانستان

آمار جدید قربانیان جنگ غزه

وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص 10 همت برای کادر درمان خبر داد

بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

سرباز سابق ارتش اسرائیل: نباید فراموش کنیم که نمی‌توانیم هم اشغالگر باشیم و هم اخلاق‌مدار

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد

لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور

مسئولان به وعده صادق اقتصادی خود عمل کنند

علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند

در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم

دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌

پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد

دانشجویان دانشگاه ساینس‌پوی پاریس: ما همه کودکان غزه هستیم

کارشناس سیاستگذاری مسکن: ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود

دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکزهوشمند

وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود

تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود

قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی

چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟

فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند

دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد

ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید

مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند

بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»

پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال 2024 کدامند؟

لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها

دولت عزم خود را برای بازدارندگی در عرصه اقتصادی جزم‌ کند

کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد

مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت

خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا نشانه بیداری اسلامی است

معاونت پرورشی باید در مدارس تقویت شود

اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است

صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا 2 ماه آینده

لزوم مقابله با گرانی/ زمان وعده صادق اقتصادی مسؤولان به مردم است

چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم

دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند

شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی

اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس

همتی در پاسخ به انتقادات: بنده مانند رئیس جمهور به آمار بانک مرکزی استناد کرده‌ام

امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی

اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است

دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌

مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود