ایرانیان جهان

آخرين مطالب

انتخاب انواع لوستر و تأثیر آن بر زیبایی منازل با فروشگاه ویدفکتور ایالات متحده آمریکا

انتخاب انواع لوستر و تأثیر آن بر زیبایی منازل با فروشگاه ویدفکتور
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - نقش لوستر در دکوراسیون داخلی منزل نورپردازی و روشنایی است و باعث زیبا و جذاب شدن منزل می‌شود. اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب از فروشگاه ویدفکتور فاکتور مهمی است که به تخصص و مهارت نیاز دارد.

در گذشته، لوستر به‌عنوان وسیله‌ای صرفا تجملاتی و در خانه‌های مجلل استفاده می‌شد؛ اما امروزه جزو کالا‌های ضروری هر خانه‌ای به‌شمار می‌آید که نه‌تنها در اتاق پذیرایی، بلکه در اتاق خواب و اتاق کودک و حتی آشپزخانه استفاده می‌شود. لوستر یکی از عناصر مهم طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای است. کمبود نور کافی در منزل یکی از مشکلات اساسی در خانه است و انتخاب لوستر مناسب می‌تواند این مشکل را برطرف سازد. هرکدام از قسمت‌های مختلف خانه مانند اتاق خواب و آشپزخانه و حمام به طراحی نورپردازی مخصوص خود نیازمند است؛ درنتیجه اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب می‌تواند هویت تازه‌ای به منزل ببخشد. تاریخچه لوستر و اصول انتخاب انواع لوستر خانگی
تاریخچه استفاده از لوستر به حدود هشت قرن قبل و تاریخچه ساخت لوستر‌ها به قرن پانزدهم برمی‌گردد که در کشور‌هایی مانند هلند، فرانسه، ایتالیا و انگلیس استفاده می‌شد. جنس لوستر‌های اولیه چوبی بود و برای روشن‌کردن آن‌ها ابتدا از شمع و سپس از گاز فاضلاب‌ها استفاده می‌شد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی از لامپ‌های برقی برای تأمین نور لوستر استفاده شد که تاکنون ادامه دارد. پس از چوب و آهن، در لوستر‌های اولیه از فلز برنج برای تهیه لوستر استفاده شد. فلز برنج ابتدا در ساخت لوسترهای فلاندر هلندی به‌کار رفت که در ساخت آن‌ها از طرح‌های گلدار استفاده می‌شد. لوستر‌های کریستالی سنگ در جاهایی از تاریخ به‌چشم می‌خورد که فرانسه در تولیدشان پیش‌گام بوده است. امروزه، سازندگان لوستر از فلزات گران‌بهایی مانند کوارتز با تراش‌کاری‌های ظریف و خاص استفاده می‌کنند. نمونه‌ای از لوستر‌های قدیمی‌ در کاخ ورسای فرانسه دیده می‌شود که با آینه‌کاری‌های خاص طراحی و ساخته شده‌اند. دیگر لوستر‌های اولیه در کلیسای نتردام پاریس به‌چشم می‌خورد که معماری خاص و نورپردازی‌شان بی‌نظیر است. نمونه‌ای از لوستر‌های اولیه شیشه‌ای را می‌توان در کاخ دولما باغچه ترکیه دید که با داشتن لوستر‌های شیشه‌ای بسیار زیبا از معماری‌های زیبای ترکیه محسوب می‌شود. تاریخ ساخت این لوستر‌های شیشه‌ای مربوط به قرن نوزدهم است که انگلستان نمونه‌هایی از لوستر‌های شیشه‌ای با طراحی خاص و متفاوت را به دنیا عرضه کرد. انواع لوستر و اصول انتخاب انواع لوستر خانگی
امروزه، لوستر‌ها در شکل‌ها و اندازه‌‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. برخلاف گذشته، امروزه لوستر‌ها در جنس‌های مختلف لوستر چوبی ، فلزی، برنزی، برنجی و استیل و انواع سقفی، دیواری، ریسه‌ای، آویز، شاخه‌ای و اس‌ام‌دی ساخته می‌شوند. با وجود تنوع زیاد در انواع لوستر، لازمه طراحی زیبا و جذاب توجه به اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب است. فقط توجه به زیبا‌بودن لوستر مهم نیست؛ بلکه توجه به اصول نورپردازی بسیار مهم‌تر است و انتخاب لوستر نامناسب یا بی‌توجهی به مبحث نورپردازی ممکن است تأثیر منفی بر زیبایی دکوراسیون منزل بگذارد. برای اینکه اتاق خواب فضای شیک و رمانتیک داشته باشد، باید نورپردازی‌اش مناسب باشد. اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب می‌تواند در ایجاد آرامش روح و ذهن مؤثر باشد. برای انتخاب لوستر اتاق خواب نکته‌ مهم تناسب اندازه لوستر با اندازه اتاق خواب و ارتفاع سقف است. اگر سقف بلند باشد، باید از لوستر‌هایی با آویز بلند استفاده کرد. محل نصب لوستر می‌تواند در قسمت مرکزی باشد؛ ولی می‌توان آن را در هر جای اتاق خواب نصب کرد. توجه به هماهنگی جنس لوستر با جنس وسایل داخل اتاق نیز نکته‌ای مهم است که باید در نظر گرفته شود. سبک لوستر نیز باید با سبک وسایل داخل منزل هماهنگ باشد. برای مثال، لوستر‌های کریستالی برای اتاق خواب‌های با سبک مدرن مناسب است. برای طراحی و نورپردازی اتاق خواب کودک، می‌توان از لوستر‌های طرحدار استفاده کرد. انتخاب لوستر ساده برای اتاق خواب کودک مناسب‌تر است؛ ولی امروزه انواع لوستر‌ها با شکل‌های هندسی متفاوت باب شده‌اند. باید توجه کرد که رنگ لوستر چه در اتاق خواب و چه اتاق نشیمن یا هر جای دیگر منزل باید با رنگ وسایل داخل منزل هماهنگ باشد. اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب نیازمند رعایت الزاماتی است که سبب می‌شود دکوراسیون جذاب‌تر و خانه دلنشین‌تر شود. رنگ لامپ‌های لوستر با کاغذ‌دیواری نیز باید هماهنگ باشد؛ مخصوصا برای اتاق خواب که آرامش ذهنی برای خواب لازم است، استفاده از ترکیبات رنگی آرام‌بخش بسیار اهمیت دارد. رنگ لامپ لوستر در اتاق خواب نباید برای چشم آزاردهنده باشد و استفاده از نور ملایم و یکنواخت برای اتاق خواب مناسب‌تر است.

ایرانیان جهان

نورپردازی می‌تواند تأثیر زیادی بر زیبایی منزلتان بگذارد. اگر نورپردازی حرفه‌ای و قاعده‌مند انجام شود، این زیبایی دو‌چندان و حتی دیگر وسایل منزل زیباتر دیده می‌شود. نور عنصری مهم برای بهتر و زیباتر دیده‌شدن اشیاء است و هم در دکوراسیون داخلی و هم در دکوراسیون خارجی جایگاه ویژه‌ای دارد. نورپردازی نمای بیرونی ساختمان باعث جذابیت بیشتر ساختمان در شب می‌شود و تصویر بی‌نظیر و خاصی را خلق می‌کند؛ بااین‌حال، استفاده غیراصولی و نامناسب ممکن است تأثیر منفی بر زیبایی ساختمان بگذارد. اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب باید به‌درستی اجرا شود. برای مثال در آشپزخانه و دکوراسیون غذایی استفاده از لوستر سقفی باعث می‌شود فضا کوچک‌تر به‌نظر برسد. بنابراین، باید از لوستر‌های کوچک و نقطه‌ای استفاده کرد تا لوازم دکور جذاب‌تر به‌نظر برسد. در دکوراسیون‌های داخل منزل، مخصوصا اتاق نشیمن استفاده از لوستر‌های سقفی با نور ملایم باعث می‌شود تابلو‌های روی دیوار برجسته تر شود و هنری‌تر دیده به‌نظر برسد. استفاده از تضاد رنگی لوستر و دکوری که پایین آن قرار گرفته است، می‌تواند در روشن‌تر و برجسته‌تر نشان‌دادن اشیاء کمک کند. برای مثال، استفاده از لوستری که کلاهک بزرگ تیره داشته باشد و در قسمت پایین آن میز و وسایل ناهارخوری سفید رنگ قرار بگیرد، به بهتر دیده‌شدن و روشن‌تر‌شدن فضا کمک می‌کند. اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب، تنها روشی است که می‌توان منزل و دکور را زیباتر نشان داد و رعایت‌نکردن اصول نورپردازی و بی‌توجهی به جزئیات تأثیری منفی بر جذابیت و برجسته‌تر‌شدن دکور و اشیاء منزل خواهد گذاشت. علاوه‌بر داخل منزل، توجه به نورپردازی در حیاط نیز مهم است، در‌واقع، نقش نورپردازی در محوطه‌سازی و پارک‌ها در زیباتر‌کردن محیط بسیار درخور‌توجه است. یکی از فضا‌هایی که می‌تواند مدنظر قرار گیرد و نورپردازی در آن با لوستر در کانون توجه طراحان است، باغچه‌ها و گل‌ها و گیاه‌های آن است. استفاده از لوستر مناسب باعث زیبایی دوچندان معماری ساختمان می‌شود. اگر در آشپزخانه سیستم‌های نوری متفاوت به‌کار رود، استفاده از چراغ‌های سقفی با نور متفاوت آن را جذاب و دلنشین می‌کند. استفاده از عناصری مانند سنگ‌های روشن که نور را بازتاب کنند، می‌توانند تأثیر بسزایی بر روشنایی نور لوستر بگذارد. نور‌های اطراف شومینه نیز می‌تواند معماری خاصی به منزل ببخشد.

ایرانیان جهان

به‌طورکلی اصول نورپردازی در منزل و نحوه انتخاب لوستر مناسب نیازمند رعایت نکاتی است که درادامه به آن اشاره می‌کنیم. در انتخاب لوستر باید ارتفاع سقف مدنظر قرار گیرد و لوستر ارتفاع مناسبی از سقف و کف داشته باشد. در منازل دارای سقف بلند، از لوستر آویزی و در منازل دارای سقف کوتاه، از لوستر سقفی استفاده شود. رنگ و سبک و اندازه لوستر باید با سبک و رنگ دیگر وسایل داخل منزل هماهنگ باشد. در اتاقی که نورش کم است، باید لوستر‌های شفاف به‌کار رود تا کمبود نور جبران شود و استفاده از لوستر‌های حبابدار برای این فضاها مناسب نیستند. برای اتاق خواب نیز از لوستر‌های پخش‌کننده نور نباید استفاده شود و بهتر است نورپردازی ملایم باشد تا چشم را اذیت نکند. به‌طورکلی نور هر فضا متناسب با کاربری آن باید تعیین شود. برای مثال، لوستری که برای اتاق پذیرایی انتخاب می‌شود، باید پر‌نور باشد. توجه به رنگ مبل‌ها و وسایل دکوری و طول و عرض اتاق می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب لوستر اتاق پذیرایی ایفا کند. هماهنگی بین اجزا و لوستر باعث دلنشین‌ترشدن و شیک‌تر دیده‌شدن منزل و وسایل داخلش می‌شود و نباید این امر نادیده گرفته شود. در انتخاب لوستر آشپزخانه، گاهی مطابق سلیقه وسایل آشپزخانه هماهنگ با پذیرایی و گاهی مستقل از پذیرایی تهیه و چیده می‌شوند. اگر وسایل متناسب با اتاق پذیرایی چیده شوند، باید لوستری که برای آشپزخانه استفاده می‌شود، با لوستر اتاق پذیرایی نیز هماهنگ باشد؛ اما اگر وسایل آشپزخانه مستقل از اتاق پذیرایی باشد، به هماهنگی با اتاق پذیرایی نیازی نیست.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/237327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

آقای ذوالنوری ممنون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا

مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی