با رشد بازار تبلت، اپل همچنان بزرگترین برند این حوزه است
ایالات متحده آمریکا
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - آمار مؤسسهی IDC نشان میدهد اپل در فصل اول 2021 بیشترین تعداد تبلت را عرضه کرده. ظاهرا بازار تبلت در این بازهی زمانی رشد سالانهی 55٫2 درصدی تجربه کرده است.
اپل مدتها است تسلط زیادی به بازار تبلت پیدا کرده است و ظاهرا این روند فعلاً ادامهدار خواهد بود. به گزارش مؤسسهی IDC، اپل در حال حاضر 31٫7 درصد از سهم بازار تبلت را در اختیار دارد و سامسونگ پس از اپل با سهم 20 درصد در رتبهی دوم قرار میگیرد. این اعداد به سهماههی نخست سال 2021 یعنی بازهی زمانی بین ژانویه تا مارس (اواسط دی 1399 تا اواسط فروردین 1400) مربوط هستند. IDC میگوید درحالیکه اکثر بخشهای جهان همچنان با دنیاگیری ویروس کرونا دستوپنجه نرم میکند، فروش تبلتها و کرومبوکها همچنان بسیار زیاد است. مقالههای مرتبط:
رشد 13٫6 درصدی عرضه تبلت در سال 2020؛ اپل همچنان رهبر بازار راهنمای خرید تبلت و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید
فروش تبلت در سهماههی نخست 2021 عملکرد برجستهای داشت و رشد سالانهی 55٫2 درصدی تجربه کرد. تعداد کل تبلتهای عرضهشده به بازار در فصل اول سال جاری میلادی به 39٫9 میلیون واحد رسید. آخرین باری که بازار تبلت با چنین رشدی مواجه شد سال 2013 بود؛ در سال 2013 شاهد رشد سالانهی 56٫9 درصدی بازار تبلتها بودیم. یکی از تحلیلگران IDC در یادداشتی مینویسد گسترش واکسیناسیون و بازگشایی دفاتر کاری ممکن است «نرخ دورکاری را کاهش بدهد؛ اما تا بازگشت به شرایط کاری عادی فاصلهی زیادی داریم و به همین دلیل انتظار میرود تقاضا برای تبلت و بهخصوص تبلتهای جداشدنی تا چند وقت دیگر ادامه داشته باشد.» بر اساس گزارش مقدماتی IDC، اپل در سهماههی نخست سال 2021 بالغبر 12٫7 میلیون دستگاه آیپد عرضه کرده و 31٫7 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است. تعداد آیپدهای عرضهشده در فصل اول 2021 در مقایسه با فصل اول 2020 با 64٫3 درصد رشد مواجه شد. در رتبههای بعدی به ترتیب سامسونگ، لنوو، آمازون و هواوی قرار میگیرند.
شرکت | آمار عرضه در فصل اول 2021 | سهم بازار در فصل اول 2021 | آمار عرضه در فصل اول 2020 | سهم بازار در فصل اول 2020 | رشد سالانه |
---|
1. اپل | 12٫7 میلیون واحد | 31٫7 درصد | 7٫7 میلیون واحد | 30 درصد | 64٫3 درصد |
2. سامسونگ | 8 میلیون واحد | 20 درصد | 5 میلیون واحد | 19٫3 درصد | 60٫8 درصد |
3. لنوو | 3٫8 میلیون واحد | 9٫4 درصد | 1٫6 میلیون واحد | 6٫1 درصد | 138٫1 درصد |
4. آمازون | 3٫5 میلیون واحد | 8٫7 درصد | 1٫4 میلیون واحد | 5٫6 درصد | 143 درصد |
5. هواوی | 2٫7 میلیون واحد | 6٫8 درصد | 2٫7 میلیون واحد | 10٫4 درصد | 1٫7 درصد |
شرکتهای دیگر | 9٫3 میلیون واحد | 23٫3 درصد | 7٫3 میلیون واحد | 28٫5 درصد | 26٫5 درصد |
مجموع | 39٫9 میلیون واحد | 100 درصد | 25٫7 میلیون واحد | 100 درصد | 55٫2 درصد |
هفتهی گذشته اپل در گزارش مالی جدیدش از کسب درآمد رکوردشکن 89٫6 میلیارد دلاری در فصل دوم سال مالی 2021 خبر داد. این شرکت گزارش فروش جداگانهی واحدهای تجاری خود را منتشر نمیکند؛ اما گفت آیپد با رشد سالانهی 79 درصدی مواجه شده و درآمد آن به 7٫81 میلیارد دلار رسیده است. این آمار در حالی ثبت میشود که اپل بهتازگی نسل جدید تبلتهای سری آیپد پرو را معرفی کرده است. آیپد پرو 2021 که در ماههای آینده به بازار عرضه میشود، بهبودهای مناسبی (خصوصا در مدل 12٫9 اینچ) تجربه کرده است و انتظار میرود فروش خوبی برای آن ثبت شود.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/244502/