ایرانیان جهان

آخرين مطالب

در گفت و گوی شهر با مدیرعامل اتوبوسرانی تشریح شد

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - شهر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره به سرانجام نرسیدن دستورالعمل دولت برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر با فرآورده‌های نفتی و همچنین عدم ساخت 3 خط LRT، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر ، چندی پیش شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر به موضوع کارشکنی شورای اسلامی شهر تهران برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT پرداخت. او در بخشی از این مصاحبه گفته بود: در ماجرای تفاهم نامه‌ای که با یک شرکت مالزیایی داشتیم سعی شد در شورای شهر با طرح سوال، ما را به چالش بکشند ولی در نهایت نتوانستند ایرادی به کار سازمان سرمایه گذاری بگیرند اما می‌دانید در چنین شرایطی که پیرامون موضوع سرمایه گذاری حواشی به وجود می‌آید جسارت انجام پروژه از دو طرف گرفته می‌شود.
او گفته بود: این در حالی است که قرار بود 3 خط ال آر تی، 2 هزار دستگاه اتوبوس و تعداد قابل توجهی واگن مترو را به روش تهاتر مبتنی بر دستورالعملی که دولت ارسال کرد (دریافت این اقلام در برابر فراورده‌های نفتی) و در شرایط تحریم اقتصادی به نفع شهروندان بود به امضا برسانیم.
در همین رابطه؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت‌وگو با شهر ، درباره موضوع خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT، بیان کرد: اینکه آیا شورای شهر اجازه خرید دستگاه اتوبوس را نداده، اطلاعی ندارم. اما شرکت واحد یک مصوبه از شورای شهر دریافت کرد تا بتواند به اندازه 3 هزار میلیارد تومان اتوبوس خریداری کند.
او ضمن بی اطلاعی از مخالفت شورای اسلامی شهر تهران برای تهاتر فرآورده‌های نفت و اتوبوس، اضافه کرد: شرکت سرمایه گذاری برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر یک شرکت مالزیایی پیدا کرد که این شرکت دو مشکل اساسی داشت. گویا زمانی‌که این شرکت وارد مذاکره شد، مراحل قانونی را طی نکرده بود.
ترفع ضمن اشاره به بازخواست سازمان بارسی کل کشور از او، گفت: اولین جلسه‌ای که با این شرکت داشتم، سازمان بازرسی کل کشور تماس گرفت و اعلام کرد که چرا در این جلسات شرکت کرده‌ایم و مسیر قانونی طی نشده است. البته بنده هم پاسخ را به صورت مکتوب ارسال کردم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مشکل دیگر را قیمت‌ها اتوبوس‌ها ذکر کرد و گفت: قیمت اتوبوس‌هایی که این شرکت اعلام کرده بود بسیار بالا بود و چندبرابر قیمت اتوبوسی بود که امکان تولید در داخل داشت. همچنین قصد داشتند که اتوبوس را به صورت کامل ساخته شده (CBU) ارسال کنند که این مورد مغایر با قوانین موجود در کشور است.
ترفع در ادامه بیان کرد: همچنین حضرت آقا چندسال است که روی تولید ملی تأکید فراوان دارد و اگر تبصره‌ای هم برای قانون گذاشته شود و اتوبوس به صورت CBU وارد کنیم این اقدام مغایر با سیاست‌ گذاری‌های کلی نظام خواهد بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره ساخت 3 خط LRT توضیح داد: بنده در جلسه حضور داشتم و بخشی از کار را معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شرکت واحد واگذار کرد. در این حوزه هم قیمت‌ها به صورت نجومی بالا بود بطوریکه هزیه ساخت یک کیلومتر LRT چند برابر ساخت یک کیلومتر مترو بود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/262265/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

آقای ذوالنوری ممنون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد

ادعای آمریکا: ساخت اسکله کمک‌رسانی به غزه آغاز شد

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

بازداشت 100 دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

قرارداد 6میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین

پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت 8نفر

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند

️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد

وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد

مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست

تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا

مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند

ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی