ایرانیان جهان

آخرين مطالب

معرفی کتاب «9 کاری که افراد موفق به‌شکلی متفاوت انجام می‌دهند» ایالات متحده آمریکا

معرفی کتاب «9 کاری که افراد موفق به‌شکلی متفاوت انجام می‌دهند»
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - افراد بسیاری در دنیا وجود دارند که هیچ دلیلی برای موفق‌نشدن خود در بسیاری از زمینه‌ها پیدا نمی‌کنند. کتاب «9 کاری که افراد موفق به‌شکلی متفاوت انجام می‌دهند» راهنمایی است برای اینکه نشان دهد افراد موفق چگونه به موقعیت‌های کنونی‌شان دست پیدا کرده‌اند.

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا در رسیدن به بعضی از اهدافتان موفق بود‌ه‌اید و در بعضی نه؟ اگر پاسخ را نمی‌دانید، شما تنها نیستید. از قرار معلوم حتی افراد بااستعداد و موفق نیز در فهم دلیل موفقیت یا شکستشان مشکل دارند. پاسخ ابتدایی که شما با استعداد‌های خاص و کمبود در دیگر استعداد‌ها به‌دنیا آمده‌اید، فقط تکه‌ی کوچکی از پازل است. درحقیقت، تحقیقات طولانی‌مدت نشان داده است که موفقیت انسان‌ها به این بستگی ندارد که چه کسی هستند؛ بلکه به این وابسته است که چه کار می‌کنند. معرفی کتاب «9 کاری که افراد موفق به‌شکلی متفاوت انجام می‌دهند»
برخلاف بسیاری از تبلیغات شعارگونه‌ی معلمان موفقیت، برنامه‌ریزی به‌خودی‌خود نمی‌تواند برای ما موفقیت و نتایج مثبت به‌همراه داشته باشد؛ همچنان‌که کتاب‌خواندن به‌خودی‌خود نمی‌تواند از ما دانشمند بسازد. این امر را می‌توان به بسیاری از موضوعات دیگر نیز تعمیم داد. روزانه به انسان‌های بسیار زیادی برمی‌خوریم که با برنامه‌ریزی‌های معمولی در زندگی‌شان به موفقیت‌های بسیار متفاوت‌تری از ما دست‌ یافته‌اند. پیش از اینکه بپرسیم چگونه برنامه‌ریزی کنیم، لازم است پرسش مهم‌تری را پاسخ دهیم: چرا برنامه‌ریزی را دوست نداریم؟ علاقه به فعالیت می‌تواند نقش مهمی در اثربخشی نهایی آن ایفا کند؛ چون این علاقه و رابطه‌ی عاطفی تنگاتنگ با موضوع، نحوه‌ی رفتار و تعامل ما را با آن موضوع تغییر می‌دهد.

ایرانیان جهان

وقتی برای خود هدفی تعیین می‌کنید، تاحدممکن دقیق باشید. «پنج کیلو وزن کم‌کردن» هدف خیلی بهتری از «چند کیلو وزن کم‌کردن» است؛ زیرا تصویر دقیقی از موفقیت به شما می‌دهد. دانستن اینکه به چه چیزی می‌خواهید دست پیدا کنید، شما را تا پایان مسیر با انگیزه نگه می‌دارد. فقط اینکه بگویید «کمتر بخورید» یا «کمتر بخوابید» چندان دقیق و صریح به‌نظر نمی‌رسد. پس بسیار مهم است درباره‌ی این موضوع شکی باقی نگذارید که باید چه کاری انجام دهید. وقتی از مردم می‌خواهم درباره‌ی اهدافشان صحبت کنند، می‌گویند «می‌خواهم در کارهایم جلو بیفتم» یا «غذاهای سالم‌تری بخورم» یا «کمتر پول هدر بدهم». در جواب به آن‌ها می‌گویم: «خب، اما موفقیت چگونه به‌نظر می‌رسد؟ چطور می‌دانید به هدفتان دست پیدا کرده‌اید؟» معمولا بعد از سخنانم مکثی طولانی دارند و نگاهی مبهوت به اطرافشان می‌اندازند و پاسخی مانند «درباره‌ی آن فکر نکرده بودم»، پاسخ اکثر آنان است. صرف وقت کافی برای دقیق‌شدن و دانستن اینکه به چه چیزی می‌خواهید دست پیدا کنید، امکان به کم قانع‌شدن را از بین می‌برد. اگر هدف من «بهتر کنارآمدن با مادرم» است، این مسلما کاری نیست که برای رسیدن به هدفم باید انجام دهم؛ اما اگر دقیق‌تر باشم و به‌جای آن بگویم «با مادرم حداقل دو بار در هفته صحبت می‌کنم»، حالا دقیق می‌دانم که باید چه کار کنم و هر چند وقت یک بار باید آن را انجام دهم. مقاله‌های مرتبط:
معرفی کتاب «معادله خوشبختی؛ هیچ‌چیز نخواهید، هر کاری انجام دهید، همه‌چیز داشته باشید» معرفی کتاب «بازگشت به خود؛ خودشناسی ازطریق اینیاگرام»
هزاران پژوهش نشان داده‌اند که دقیق‌شدن یکی از قدم‌های مهم برای رسیدن به هر هدفی است. به‌جای «در کار جلوافتادن» هدف خود را بیشتر معلوم کنید. وقتی هدفی که برایش زحمت می‌کشید ناملموس باشد، هنگامی که احساس خستگی یا دلسردی یا کسلی می‌کنید، رفتن به راه ساده‌تر وسوسه‌انگیزتر است. بااین‌حال، اگر هدف شما معین باشد، نمی‌توانید خود را گول بزنید؛ زیرا می‌دانید چه زمانی به هدف رسیده‌اید یا نرسیده‌اید و اگر نرسیده‌اید، چاره‌ای جز تلاش بیشتر برای رسیدن به آن ندارید. دقیق‌بودن درباره‌ی خواسته‌ی خود فقط اولین قدم است. سپس، درباره‌ی موانعی باید دقیق شوید که بر سر راه رسیدن به هدفتان قرار دارند. درحقیقت، باید سبک‌و‌سنگین کنید و درباره‌ی خواسته‌ها و قدم‌هایی فکر کنید که برای رسیدن به هدف باید بردارید. این راهکار «مغایرت ذهنی» نامیده می‌شود و روشی بسیار عالی برای تعیین هدف و محکم کاریِ تعهدتان است. با استفاده از تکنیک‌های مغایرت ذهنی، ابتدا احساسی را تصور کنید که هنگام رسیدن به اولین هدفتان داشتید. به واضح‌ترین حالت ممکن آن را تصور و واقعا درباره‌ی جزئیات آن و موانع سر راه خود فکر کنید. برای مثال، اگر می‌خواستید شغلی بهتر و پردرآمدتر داشته باشید، با تصور احساس غرور و شوقی باید شروع کنید که در حال قبول‌کردن پیشنهاد کار دارید. سپس به این فکر کنید چه چیزی بین شما و آن پیشنهاد وجود دارد. به‌عنوان مثال، تمام کسانی که خواستار رسیدن به آن سِمَت هستند. انگار این احساس اندکی شما را به بهترکردن رزومه‌ی خود ترغیب می‌کند؛ این‌طور نیست؟

ایرانیان جهان

چقدر این برنامه‌ها مؤثرند؟ در پژوهشی افرادی بررسی شده‌اند که هدفشان تبدیل به ورزش‌کاری منظم بوده است. از نیمی از شرکت‌کنندگان، زمان و مکانی ‌پرسیده شد که هر هفته ورزش می‌کنند. برای مثال، اگر دوشنبه یا چهارشنبه یا جمعه است، قبل از کار یک ساعت ورزش می‌کنم. نتایج حیرت‌انگیز بود. هفته‌های بعد، 91 درصد از کسانی که برنامه‌ریزی شرطی کرده بودند، هنوز مداوم ورزش می‌کردند (در‌مقایسه‌با تنها 39 درصد از بدون برنامه‌ها). چرا این برنامه‌ها تا این حد مؤثرند؟ پاسخ ساده است؛ زیرا به زبان مغزتان نوشته می‌شوند، نه به زبان احتمال. انسان‌ها به‌خصوص در کدگذاری و به‌یاد‌آوردن اطلاعات مانند «اگر الف آن‌گاه ب» و استفاده از این احتمالات برای هدایت رفتارشان بیشتر ناخودآگاه عمل می‌کنند. وقتی برنامه‌ی شرطی خود را یافتید، ضمیر ناخودآگاهتان بررسی محیط را شروع می‌کند و به‌دنبال موقعیتی در قسمت «اگر» برنامه‌ی شما می‌گردد. این به شما قابلیت استفاده از موقعیت‌های مهم را می‌دهد، حتی وقتی مشغول انجام کارهای دیگری هستید. ازآنجاکه از قبل تصمیم گرفته‌اید چه کاری می‌خواهید انجام دهید، می‌توانید بدون تفکر آگاهانه یا هدر‌دادن زمان، با فکر‌کردن درباره‌ی انتخاب قدم بعدی، برنامه‌ی ‌خود را اجرا کنید. گاهی اوقات این خودآگاه است و درحقیقت بر این نکته‌ واقف‌اید که طبق برنامه پیش‌ می‌روید. نکته این است که حتما نباید با آگاهی باشد؛ یعنی حتی برنامه‌های شما وقتی در حال انجام کارهای دیگری هستید، در حال پیشرفت است و این موضوع بسیار کاربردی به‌حساب می‌آید. پس اگر متوجه شدید روز‌به‌روز بسیاری از کارهای مهم ناتمام ماندند، عادات بهتری از مدیریت زمان را برای انجام کارها در زندگی خود باید تعریف کنید و دیگر به‌دنبال چیزی نگردید و فقط سعی کنید برنامه‌ای ساده داشته باشید. با استفاده از برنامه‌های شرطی برای رسیدن به اهداف، درحقیقت به روز خود ساعات بیشتری اضافه نخواهید کرد؛ اما قطعا این‌طور به‌نظر خواهد رسید که ساعات بیشتری دراختیار خواهید داشت.

ایرانیان جهان

سال 2011، کتاب «9 کاری که افراد موفق به‌شکلی متفاوت انجام می‌دهند» با عنوان کامل انگلیسی «Nine Things Successful People Do Differently» در دسته‌بندی کتاب‌های خودیاری منتشر شد. در ایران، انتشارات نوین این کتاب را با ترجمه‌ی علی مرادی روانه‌ی بازار نشر کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/227850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند