ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ازسرگیری حرکت قطارهای باری پاکستان-ایران- ترکیه از پنج شنبه اطلاعات ضروری

ازسرگیری حرکت قطارهای باری پاکستان-ایران- ترکیه از پنج شنبه
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - فارس / راه آهن پاکستان تصمیم گرفته است تا خط قطار باری کانتینری که این کشور را به ایران و ترکیه مرتبط می کند از پنج شنبه 4 مارس از سربگیرد.
به نقل از دِ نیوز، راه آهن پاکستان تصمیم گرفته است تا خط قطار باری (کانتینری) که این کشور را به ایران و ترکیه مرتبط می کند از 4 مارس (پنج شنبه) از سربگیرد. ستاد راه آهن، دستورالعمل هایی را برای نهایی کردن ترتیبات در این زمینه صادر کرده است.
حبیب الرحمان گیلانی، رئیس راه اهن پاکستان این خبر را تایید و اعلام کرد: «حرکت این قطار از 4 مارس از استانبول آغاز می شود و پس از 180 ساعت وارد زاهدان خواهد شد. گفته می شود مقصد این قطار کراچی است اما هنوز تایید نشده است. این قطار 24 کانتینر 40 فوتی را حمل خواهد کرد.»
وی افزود: « ما واگن های خود را به زاهدان می فرستیم تا از آنجا انتقال محموله های انجام شود...ایستگاه راه آهن کویته ترتیبات این اقدام را انجام می دهد.»
این مسیر در میان سه کشور مسافتی به طول 6 هزار و 566 کیلومتر است. قطار کانتینری مسافت 1990 کیلومتری اسلام آباد را طی می کند و به ایران می رسد و از آنجا از طریق تهران به ترکیه عزیمت می کند.
نخستین قطار باری در 14 آگوست 2009 از این مسیر حرکت کرده بود. پس از افتتاح، در مجموع حرکت 8 قطار عملیاتی شدند اما پس از مدتی به دلایل امنیتی، حرکت قطارها متوقف شد.
به گزارش فارس، فعالیت آزمایشی خط آهن ITI در سال 2009 تحت پروژه سازمان همکاری‌های اقتصادی آغاز شد. مسیر این خط آهن از سوی سازمان بین‌الملل به عنوان کریدور بین المللی این سه کشور شناخته و تاکنون فقط برای سفرهای آزمایشی استفاده شده است.
کاهش مسیر زمان و هزینه انتقال بار
این خط آهن قصد دارد به میزان چشمگیری مسیر ترانزیت کالا از استانبول به اسلام آباد را کاهش دهد. در زمان آزمایش آن، قطار باری از اسلام آباد پس از نزدیک به 13 روز و طی مسافت 6500 کیلومتر به استانبول رسید. این مسیر بعدها بیشتر و به 11 و نیم روز کاهش یافت.
در مقایسه، انتقال کالا از کشورهای اروپایی به پاکستان از طریق راه دریایی تقریبا 45 روز زمان می‌برد. حداکثر ظرفیت این قطار 20 واگن 40 فوتی است.
تقویت مبادلات تجاری
گفته می‌شود تمامی این خط آهن برای هر سه کشور «فوق العاده پرمنفعت» است. هدف این خط لوله در ابتدا تقویت همکاری اقتصادی میان پاکستان، ایران و ترکیه و پس از آن با سایر کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی است.
امکان توسعه تا اروپا
هرچند این پروژه با هدف تقویت روابط اقتصادی میان کشور موسس عضو «اکو» راه اندازی شده است، با این حال، یک مسیر کوتاه، امن و مقرون به صرف انتقال کالا میان آسیا و اروپا ارائه می دهد و منافعش به کشورهای دیگر هم می‌رسد. این کریدور از ترکیه از طریق تونل زیر آبی «مارمارای» می تواند به شبکه ریلی اروپا متصل شود.

لینک کوتاه:
https://www.ilandnews.ir/Fa/News/228450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تفاهم نامه سه جانبه با الگوی آموزشی مبتنی بر اشتغال در استان کرمانشاه منعقد شد

کاهش 55 درصدی حوادث ناشی از کار در قزوین

تور ترویجی تعاون و کارآفرینی مجازی برای نخستین بار در استان گیلان برگزار شد

فعالیت 300 تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان خراسان جنوبی

42 هزار فرصت شغلی جدید در طی سال 1399 در استان کرمان ایجاد شد

بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی تعاونی های مرزنشین هرمزگان

بازنشستگی پیش از موعد یک هزار و 700 کارگر لرستانی

راه اندازی بیش از 42 مرکز مثبت زندگی در استان مرکزی

پرداخت تسهیلات کرونا در قزوین همچنان ادامه دارد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار خبر داد: رونمایی از پوستر نخستین جشنواره عکس کارا

ارائه 5 خدمت ویژه به بازنشستگان کشوری در دفاتر پیشخوان دولت

منصوری در اردبیل: بانک ها از اعمال رفتار سلیقه ای یا اخذ وثایق بالاتر از مبلغ قانونی بپرهیزند

مجمع عمومی موسس انجمن زنان شاغل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود

گزارش نوروزی شریعتمداری | تغییر رویکرد طرح‌های ضربتی به مدل‌های حمایتی و اجتماع محور​،تنها بخشی از پرونده درخشان سازمان بهزیستی

شریعتمداری در تشریح دستاوردهای سفر عراق: سند همکاری ایران و عراق نقشه راهی برای توسعه فعالیت های اقتصادی است

کودک همسری یا کودک آزاری؟

فاطمه کامیاب: 800 نفر از کارآموزان من وارد بازار کار شده اند

اتاق عدالت جنسیتی در کلاب هاوس با حضور معصومه ابتکار

سرمقاله خراسان/ تله انتخاباتی نتانیاهو

سرمقاله کیهان/ بازی خطرناک با خطوط قرمز

سرمقاله وطن امروز/ آب سرد فراموشی بر آتش انتقام آبسرد و تکرار طنز تلخ نطنز

سرمقاله فرهیختگان/ تقسیم کار با بایدن

سرمقاله شرق/ زمزمه‌های فیلترینگ کلاب‌هاوس

سرمقاله اعتماد/ ایران و تروریسم

سرمقاله ایران/ انتقام از دیپلماسی

سرمقاله دنیای اقتصاد/ ریشه‌های یک امتناع

سرمقاله آرمان ملّی/ ایران و پاسخ به اقدام اسرائیل در نطنز

سرمقاله رسالت/ تنوع در سبد اقتصادی و سرمایه‌گذاری

سرمقاله ابتکار/ «اقدامات انفعالی اسرائیل»، واکنشی به «احیای برجام»!

شاهکار تازه تلویزیون

پیامِ اصلی «تروریسم هسته‌ای» در نطنز چه بود؟

آیا آمریکا کنار مردم ایران ایستاده است؟

نیویورک‌تایمز: چین جسارت شاخ به شاخ شدن با آمریکا را دارد

دولت با 600 هزار مرغداری چه کرد که مردم باید در صف بایستند؟!

ایران و عراق سند همکاری 5 ساله امضا می‌کنند

مصائب« سرباز نخبه»برای ورود به ادارات

اموال سرگردان دولتی زیر تیغ نظارتی

140 میلیارد برای "هزینه واحدهای خاص"

محمدرضا تاجیک: سران جبهه اصلاحات باید به تعطیلات تاریخی بروند

دستگیری معتاد مدعی دندانپزشکی

قالیباف در محاصره پایداری

سایه «نفوذ» بر امنیت ملی

موسوی لاری: حمایت از لاریجانی خودکشی اصلاح‌طلبان است

برنج در مرز خروج از سبد غذایی مردم

حرکت جدید کاخ‌سفید برای احیای برجام

ماجرای چپ گرایی اصولگرایان

قالیباف می‌تواند گزینه اجماعی اصولگرایان باشد

صدای پای جلیلی

باید مستقیما به سراغ «سر مار» رفت

تکذیب محکومیت عیسی کلانتری