ایرانیان جهان

آخرين مطالب

از طرح 2 بار تست‌گیری در هفته از انگلیسی‌‌ها تا اعمال محدودیت برای واکسیناسیون با آسترازنکا انگلیس

از طرح 2 بار تست‌گیری در هفته از انگلیسی‌‌ها تا اعمال محدودیت برای واکسیناسیون با آسترازنکا
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان-

نخست وزیر انگلیس به منظور قطع زنجیره کرونا اعلام کرده که به زودی از همه شهروندان انگلیسی دو بار در هفته تست کرونا گرفته می‌شود و اسلوونی هم موقتا واکسیناسیون با آسترازنکا برای افراد زیر 60 سال را متوقف کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان انتظار دارد که تا اواخر آوریل 20 درصد مردم آلمان اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کنند.

طرح دوبار تست کرونای هفتگی برای شهروندان انگلیسی

در انگلستان باید هر هفته دوبار تست کرونا از افراد گرفته شود. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که به این ترتیب زنجیره مبتلایان شکسته می شود. به این ترتیب موارد ابتلا به این بیماری برای افراد بدون علامت هم مشخص می شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این طرح قرار است برای اواسط ماه می اجرایی شود.

بیش از 8 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 8497 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 50 نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بی اعتمادی آلمانی‌ها به وعده‌های دولت در زمینه واکسیناسیون

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم وعده داده است که تا پایان تابستان همه داوطلبان تزریق واکسن کرونا اولین دوز از این واکسن را دریافت خواهند کرد. البته با توجه به مسائلی که در آغاز روند واکسیناسیون در این کشور ایجاد شده است بسیاری از شهروندان به این وعده اعتقادی ندارند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه "یوگو" که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است تنها حدود یک چهارم شهروندان آلمانی (23 درصد) اعتقاد دارند که این هدف برآورده می شود که تا 21 سپتامبر همه شهروندان داوطلب اولین دوز واکسن خود را دریافت کنند. 62 درصد هم به محقق شدن این وعده اعتقاد دارند و 15 درصد هم گفته اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند.

صدر اعظم آلمان تا به حال چندین بار وعده داده که تا 21 سپتامبر همه افراد داوطلب در این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. اما اعتماد شهروندان به این وعده ها به شدت کاهش پیدا کرده است. در یک نظرسنجی که موسسه "یوگو" در اوایل فوریه انجام داده بود 26درصد به این وعده ها باور داشتند و 57 درصد هم گفته بودند که هیچ اعتمادی به برآورده شدن این وعده ندارند.

روند واکسیناسیون در آلمان در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا به کندی پیش می رود.

بیشتر بخوانید

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان که روز شنبه گزارش داد تا به حال حدود 12 درصد شهروندان آلمانی حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شامل حدود بیش از 10 میلیون شهروند این کشور می شود. 4.3 میلیون نفر هم دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که کسی که واکسیناسیون کامل را انجام دهد در آینده‌ای نزدیک می تواند در سفرها و یا خرید آزادی های بیشتری داشته باشد.

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت ویژه آلمان بار دیگر برای اولین بار از اوایل فوریه به بیش از چهار هزار نفر رسیده است.

به گزارش انجمن مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان در روز یکشنبه 4051 نفر در این کشور در بخش های مراقبت های ویژه بستری بودند که تعداد آن ها نسبت به روز قبل 133 مورد افزایش پیدا کرده بود.

اوایل ژانویه شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه آلمان با بیش از 5500 مور رکورد بالایی را ثبت کرد. با کوچک تر شدن موج دوم کرونا این آمارها کم کم کاهش پیدا کرده و در اوایل ماه مارس به کم تر از 3 هزار نفر رسید.

با افزایش آمار مبتلایان جدید در موج سوم کرونا در آلمان شمار بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه هم دوباره رو به افزایش گذاشت.

هلند در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار گرفت  

دولت آلمان همچنین کشور هلند را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار داد.

.به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در این کشور دولت آلمان بعد از عید پاک این کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی خود قرار می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که از روز سه شنبه از این کشور به آلمان سفر کند باید یک تست منفی کرونا ارائه دهد. همچنین قرنطینه اجباری 10 روزه هم که در روز پنجم آن یک تست کرونا از فرد گرفته می شود مقرر شده است.

بعد از جمهوری چک، لهستان، فرانسه حالا کشور هلند به عنوان چهارمین کشور همسایه آلمان در لیست مناطق پر خطر کرونایی این کشور قرار گرفت. آلمان کشورهایی را در این لیست قرار می دهد که میزان مبتلایان آن ها در ازای هر 100 هزار نفر به بیش از 200 نفر افزایش یابد.

هلند با حدود 17 میلیون سکنه از اواسط دسامبر در قرنطینه قرار دارد و از اواخر ژانویه منع ترددهای شبانه هم بر این کشور حاکم شده است. با این همه آمار مبتلایان در این کشور همچنان افزایش می یابد. اخیرا در روز شنبه 7682 مورد ابتلای روزانه به کرونا در این کشور ثبت شد که 413 مورد کم تر از روز قبل از آن بود.

نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر به 300 نفر افزایش پیدا کرده است.

هشدار ایتالیا درباره خطرات اقتصادی سرعت‌های مختلف واکسیناسیون در کشورها

بانک مرکزی ایتالیا هم درباره خطرات سرعت های مختلف واکسیناسیون در کشورها برای اقتصاد جهانی هشدار داده و رئیس کل بانک مرکزی ایتالیا در مصاحبه ای اعلام کرد که پیشرفت های نابرابر در زمینه واکسیناسیون در کشورهای مختلف می تواند منجر به تفاوت های چشمگیر در روند بهبود اقتصادی کشورهای مختلف شود. این وضعیت می تواند از همکاری بین المللی تنگاتنگ بین کشورهای صنعتی و در حال توسعه "جی 20" جلوگیری کند.

تمدید محدودیت‌های سفر در پرتغال

به منظور مهار بیماری کرونا کشور پرتغال محدودیت های سفر برای توریست ها را تا اواسط آوریل تمدید می کند. وزارت کشور پرتغال اعلام کرد که در هماهنگی با کشور همسایه خود اسپانیا کنترل مرزهای زمینی و آبی تا 15 آوریل وجود خواهد داشت.

طرح انجام واکسیناسیون در کلیساها و موزه‌های ایتالیا برای تسریع کار

ایتالیا در تصمیمی عجیبب و غافلگیرکننده به منظور تسریع روند واکسیناسیون همچنین از مکان های غیر معمولی مانند کلیساها و موزه ها برای این منظور استفاده می کند.

ایتالیا این هدف را مد نظر قرار داده که تا پایان تابستان و تا سپتامبر 80 درصد مردم خود را واکسینه کند. تا به حال در این کشور با 60 میلیون سکنه بیش از 11 میلیون نفر اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

آلمانی‌ها اجازه دارند به روسیه سفر کنند

بعد از حدود یک سال حالا آلمانی ها اجازه دارند با ویزای معتبر بار دیگر از طریق هوایی به روسیه سفر کنند. این امر ناشی از تغییر در مصوبه‌ای است که توسط دولت روسیه منتشر شده است.

واکسیناسیون با آسترازنکا برای افراد زیر 60 سال در اسلوونی ممنوع شد

کشور اسلوونی هم واکسیناسیون با آسترازنکا برای افراد زیر 60 سال را ممنوع می کند. رئیس کمیسیون مشاور بخش بهداشت این کشور اعلام کرده که ما منتظر هستیم ببینیم آیا بررسی ها ارتباط علیتی بین این واکسن و ترومبوزهای مغزی که در مواردی در سراسر دنیا دیده شده است را نشان می دهد.

از هفته آینده در این کشور گروه های سنی بالای 60 سال واکسینه خواهند شدو تا به حال افراد بالای 64 سال و بیماران در معرض خطر و گروههای شغلی در معرض خطر در فهرست افرادی که باید واکسن را دریافت می کردند قرار داشتند. بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی تا به حال 13.4 درصد اسلوونی ها اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و 6.5 درصد هم دوز واکسن کرونا را زده‌اند.

326 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

شمار مبتلایان جدید به کرونا هم در ایتالیا کمی روند کاهشی داشته و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در عرض 24 ساعت 18025 نفردر این کشور به کرونا مبتلا شده و 326 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت آلمان در سخنانی تاکید کرد که واکسیناسیون از موج سوم کرونا جلوگیری نمی کند و موج سوم همچنان افزایش می یابد. به گفته وی کشورهای با میزان واکسیناسیون بالا مانند شیلی، انگلیس و یا آمریکا نشان می دهند که محدودیت های ارتباطی همچنان ضرورت دارد.

شرایط نگران کننده در بخش‌های اورژانس آلمان

وزیر بهداشت آلمان شرایط در بخش های اورژانس و کلینیک ها را با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان همچنان نگران کننده دانسته و گفت: ما باید با هم این موج سوم را بشکنیم و ارتباطات را کاهش دهیم.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها از زمان شیوع کرونا تا کنون در انگلیس 4,359,388 نفر به کرونا مبتلا شده و 126,836 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا کنون 4,822,470 نفر به کرونا مبتلا شده و 96,678 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا کنون 3,300,965 نفر به کرونا مبتلا شده و 75,698 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا کنون در ایتالیا 3,668,264 به کرونا مبتلا شده و 111,030 هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا کنون 2,895,631 نفر به کرونا مبتلا شده و 77,557 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/237121/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

دارندگان کارت سوخت بخوانند

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری